ضرب و شتم  نامادری سنگدل ستایش5 ساله  را به بیمارستان کشاند/کودک آزاری ناشی از فقر آموزشی است 

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: ستایش دختربچه پنج ساله ارومیه ای که توسط نامادری خود مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، اکنون نزد مادربزرگ و پدربزرگ خود است و حمایت های روانی و اجتماعی را از سوی مددکاران اجتماعی دریافت می کند.

به گزارش ایسکانیوز ، طی هفته های اخیر، دختربچه ای پنج ساله در ارومیه در پی ضرب و شتم توسط نامادری خود به شدت آسیب دید و به بیمارستان منتقل شد.
رضا جعفری افزود: نامادری هم اکنون تحت بازداشت است و کارشناسان بهزیستی تشخیص دادند که بهتر است ستایش نزد مادربزرگ و پدربزرگش بماند و به دیگر خواهر و برادران ستایش آسیبی وارد نشده است.
وی ادامه داد: طی بررسی های انجام شده، مشخص شد که نامادری ستایش ، مشکل روانی و جسمانی نداشته و در سلامتی کامل بوده است.
وی اضافه کرد: کودک آزاری ها فقط از سوی ناپدری یا نامادری صورت نمی گیرد بلکه گاهی والدین زیستی کودک نیز مرتکب کودک آزاری می شوند.

کودک آزاری ناشی از فقر آموزشی است


رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: انتظارات بیش از حد از کودک زمینه کودک آزاری را فراهم می کند؛ گاهی والدین و مراقبان کودک انتظار دارند هرکاری که می گویند کودک باید انجام دهد درحالیکه انتظارات باید متناسب با رشد اجتماعی، عقلی و جسمانی کودک باشد اما هنگامیکه کودک آن توقع را برآورده نمی کند فکر می کنند کودک تمرد و نافرمانی می کند.
جعفری افزود: والدین و مراقبان کودک نیازمند آموزش شیوه های والدگری و فرزندپروری است؛ عدم آگاهی از این مهارت ها منجر به کودک آزاری هایی می شود. به هرحال کودک آزاری در خانواده های معمولی نیز دیده می شود که ناشی از فقر آموزشی است.
ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1004893

وب گردی

وب گردی