دانشگاه آزاد سیستان‌و‌بلوچستان مدرسه مهارتی صنایع دستی تأسیس می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به قابلیت‌هایی که در زمینه ارائه صنایع دستی و سوزن‌دوزی در سطح استان وجود دارد و برای گسترش این رشته، درصددیم یک مدرسه مهارتی در زمینه صنایع دستی ایجاد کنیم.

سلطانعلی‌میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره هم‌جواری دانشگاه با صنعت و ثمرات نزدیکی میان این دو در خودکفایی و توسعه کشور گفت: با توجه به گستردگی و قابلیت‌هایی که در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد چندین قطب برای این استان می‌‌توان تعریف کرد که شامل گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی، صنایع دستی، دریا، بین‌الملل و کشورهای همسایه می‌شود. به تناسب وجود این ظرفیت‌ها می‌توان ماموریت علمی برای واحدهای دانشگاه آزاد در این استان تعریف کرد.

وی افزود: چندین مرکز تحقیقاتی به تناسب ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد در حال فعالیت هستند، یک مرکز تحقیقاتی دریا در چابهار داریم و 6 مرکز هم در زاهدان وجود دارد که در بردارنده موضوعات مختلفی چون گردشگری و حوزه سلامت می‌شوند. هم‌جواری دانشگاه با صنعت، منجر به تحول در توسعه صنعت و اقتصاد خواهد شد که این امر نیازمند اعتماد متقابل دانشگاه و صنعت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه خاطر نشان کرد: بالاتر از هم‌‌جواری دانشگاه با صنعت، ورود دانشگاه به ایجاد صنایع مختلف است؛ یعنی با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم، خودمان اقدام به راه‌اندازی کارخانه کنیم. در حال حاضر در مراکز رشد واحدهای دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان با گذر از ایده به محصول می‌توانیم تولیدات خوبی داشته باشیم.

میر درباره فعالیت‌های دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان در گسترش ارتباط با صنایع خاطر‌نشان کرد: با توجه به قابلیت‌هایی که در زمینه ارائه صنایع دستی و سوزن‌دوزی در سطح استان وجود دارد و برای گسترش این رشته درصددیم یک مدرسه مهارتی در زمینه صنایع دستی ایجاد کنیم. این صنعت در میان مردم منطقه رایج است و قابلیت بسیاری برای تجاری‌سازی و صادرات دارد.

وی یادآور شد: اگر دانشگاه و صنعت به هم اعتماد کنند و این تعامل مناسب دوطرفه برقرار شود بسیاری از چالش‌های صنعت برطرف شده که منجر به رشد و توسعه کشور خواهد شد. با توجه به شرایط تحریم، ورود دانشگاه در تعامل و همکاری با صنعت، منجر به خودکفایی در تامین بسیاری از نیازهای اساسی کشور خواهد شد و دانشگاه آزاد به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه آموزش عالی کشور شروع خوبی برای قدم در این عرصه داشته که نوید دستاوردهای بزرگ این دانشگاه برای صنعت کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004959

وب گردی

وب گردی