سطح کیفی تدریس دانشگاه‌های آزاد و دولتی در شرایط یکسان قرار دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: سطح کیفی تدریس در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های دولتی در شرایط یکسانی قرار دارد.

محمد‌مهدی نجفی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره انتخاب خود به عنوان یکی از استادان برتر دانشگاه آزاد اسلامی در سال 98 گفت: مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک را در دانشگاه آزاد اراک گذراندم؛ همچنین مدرک دکتری در رشته مکانیک را از واحد علوم و تحقیقات دریافت کردم.

وی درباره دستاوردهای علمی و پژوهشی خود افزود: دو کتاب تالیفی و یک دایره‌المعارف در زمینه رشته مکانیک دارم. حدود 100 مقاله علمی و پژوهشی و 50 مقاله isi در طی سال‌های تدریس و تحصیل به ثبت رساندم.

نجفی تاکید کرد: در طی سال‌ها تدریس در مقاطع مختلف از کارشناسی تا دکتری همیشه سعی کردم ارتباط نزدیکی با دانشجویان برقرار کنم؛ چون نسل فعلی از نظر استعداد توانمندی‌های بیشتری دارند اما متاسفانه به نسبت نسل‌های قبل پشتکار کمتری برای انجام امور دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به استادان توانمند و با تجربه‌ای که در دانشگاه آزاد وجود دارد، به جرئت می‌توان گفت سطح کیفی تدریس در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های دولتی در شرایط یکسانی قرار دارد. دانشجویان دانشگاه آزاد به دلیل اینکه برای تحصیل هزینه پرداخت می کنند شاید با جدیت بیشتری واحدهای درسی خود را پاس کنند و این مسئله به وضوح میان دانشجویان دانشگاه آزاد و دولتی دیده می‌شود.

وی درباره مهم‌ترین ویژگی‌های یک استاد نمونه تاکید کرد: یک استاد نمونه در درجه اول باید اخلاق‌‌مدار بوده و بتواند الگوی مناسبی برای دانشجویان باشد و در کنار این ویژگی باید فردی صاحب‌نظر بوده و در رشته تخصصی خودش حرفی برای گفتن داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک درباره انتخاب استاد نمونه در دانشگاه آزاد یادآور شد: از میان 24 هزار استاد در دانشگاه آزاد، 300 نفر انتخاب شدند که در نهایت با فاکتورهایی که در دانشگاه آزاد برای انتخاب استاد نمونه وجود داشت 14 نفر به عنوان استادان برتر این دانشگاه انتخاب شدند و به نفرات برتر یک لوح تقدیر همراه با یک سکه تمام بهار آزادی اعطا شد.

نجفی درباره نقش استادان دانشگاه در تقویت خودباوری نسل جوان دانشجو گفت: اگر هر استادی در رشته مورد نظر خود بتواند دستاوردهای خود را به نسل جوان دانشجو انتقال داده و تجربیات خود را در زمینه کمک به حل مسائل کشور ارائه دهد قطعا در زمینه تقویت حس عزت‌نفس و خودباوری جوان ایرانی نقش تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت. خودباوری نسل دانشجو منجر به پرورش نیروهای دلسوز وطن شده که در نهایت آبادانی و رونق تولید را به همراه دارد.

وی درباره حضور در ایران علی‌رغم دریافت پیشنهاد از دیگر کشورها تصریح کرد: از دانشگاه‌های آمریکا پیشنهاداتی برای حضور و تدریس داشتم؛ اما به دلیل علاقه‌ای که به ایران و سرزمین مادری‌ام دارم ترجیح دادم در ایران بمانم. همیشه بر این باور بودم که اگر از امکانات ایران برای ادامه تحصیل استفاده کردم باید همین جا به مردم کشورم خدمت‌رسانی داشته باشم و دینم را به وطنم ادا کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004981

وب گردی

وب گردی