حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان تبعه افغانستان

معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای، بر حمایت بیش از پیش این دانشگاه از دانشجویان تبعه افغانستان تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای خطاب به دانشجویان افغانستانی این دانشگاه، تأکید کرد که دانشگاه آزاد از دانشجویان تبعه افغانستان حمایت خواهد کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: با توجه به اظهارات یکی از مسئولان بلندپایه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بروز برخی نگرانی‌ها از سوی دانشجویان تبعه افغانستان و خانواده‌های آنان، بدین‌وسیله به اطلاع می‌رساند دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی با ملت بزرگ افغانستان، حمایت خود را بیش از پیش از دانشجویان تبعه افغانستان خواهد داشت.

این بیانیه در ادامه می افزاید: پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) درخصوص تکریم مهاجرین کشور افغانستان و ضرورت تقویت همکاری و همدلی میان ایران و افغانستان، دانشگاه آزاد اسلامی نیز با توجه به اشتراکات دیرین و ماندگار دو کشور، درصدد ایجاد وحدت و همبستگی بیشتر است و برای تحکیم و ابرام این مهم که خود تقویت‌کننده وحدت جهان اسلام است، از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد. تلاش برای حفظ و تداوم این وحدت در حوزه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نشانه بلوغ دو کشور است و امیدواریم این وحدت پایدار به رشد و توسعه بیش از پیش ایران و افغانستان بیانجامد.

پیروزی‌های مشترک ایران و افغانستان در جنگ علیه داعش و تروریسم منطقه‌ای طی سالیان گذشته پیوندهای وثیق گذشته را استوارتر نموده است. نوجوانان و جوانان افغانستان در ایران بدون محدودیت مشغول تحصیل در رشته‌های مورد نیازشان هستند و ایران اسلامی میزبان ده‌ها هزار نفر از دانشجویان تبعه افغانستان طی دهه‌های گذشته بوده است و این یقیناً اتفاق مبارکی برای هر دو کشور است. ایران همواره در مقاطع حساس در کنار کشور افغانستان بوده و تلاش وافر نموده تا میزبان خوبی برای آنها باشد.

در انتهای بیانیه آمده است: اراده ایران بر توسعه روابط و همکاری‌ها با همسایگان از جمله کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی افغانستان، در تمام عرصه‌هاست و در این راه دانشگاه آزاد اسلامی تلاش خواهد کرد تا بسترهای علمی و آموزشی را بیش از پیش برای تحصیل دانشجویان افغانستان و کمک به رشد جامعه نخبگی این کشور تاریخی همانند گذشته مهیا سازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004998

وب گردی

وب گردی