کسب مدال طلای مسابقات بین‌المللی کیک‌بوکسینگ از سوی دانشجوی واحد اردبیل

دانشجوی کارشناسی ناپیوسته دبیری تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل مدال طلای مسابقات بین‌المللی کیک‌بوکسینگ 2019 ارمنستان را کسب کرد.

مژگان عبادیان دانشجوی واحد اردبیل و دارنده مدال طلای مسابقات بین‌المللی کیک‌بوکسینگ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در اردبیل، اظهار کرد: مسابقات جهانی شهریورماه سال‌جاری در کشور روسیه برگزار می‌شود که امیدوارم در آنجا هم مدال طلا کسب کنم.

او در معرفی رشته کیک‌بوکسینگ بیان کرد: رشته‌ی ورزشی کیک‌بوکسینگ از ترکیب بوکس غربی، کاراته و موی‌تای تشکیل شده است و در رینگ اجرا می‌شود و هدف از تمرینات کیک‌بوکسینگ، دفاع از خود و به دست‌آوردن آمادگی جسمانی است.

وی در خصوص فعالیت‌های ورزشی خود گفت: حدود 15 سال است که ورزش‌های رزمی به خصوص تکواندو و کونگ‌فو کار می‌کنم و در تکواندو دان 3 چند مقام اول را کسب کردم.

عبادیان توضیح داد: ورزش را از چهار سالگی و با رشته‌ ژیمناستیک آغاز کردم و داشتن والدین ورزشکار باعث شد که از بچگی در جمع خانواده و منزل هم، به تمرین بپردازم و زمانی که مسابقات نزدیک می‌شد پدرم هم تمرینش را با من بیشتر می‌کرد.

عبادیان خاطرات تلخ و شیرین تمرین‌کردن در خانه را در ضربه و آسیب‌دیدن دست و پا در کنار والدین خود بازگو کرد و افزود: هنوز هم در تمرین‌ها حریف پدر و مادر خود نمی‌شوم.

وی نقش پدر و مادر خود را در موفقیتش اساسی دانست و گفت: آنها به من اعتماد کردند و از لحاظ مادی، معنوی و روحی حمایت کردند و من اعتماد به نفس و احساس قدرت در مقابل مشکلات را از آنها آموختم. از پدر و مادرم از اینکه این فرصت را به من دادند تشکر می‌کنم.

عبادیان اظهار کرد: در زمان برگزاری مسابقات بیشتر مادرم تماشاگر من است و وقتی ضربه‌ای می‌خورم، حواسم به مادرم بر‌می‌گردد که با ناراحتی من را تماشا می‌کند و دیدن وی باعث می‌شود دوباره انرژی بگیرم و حریفانم را شکست بدهم.

وی نقش ورزش را در زندگی مهم برشمرد و افزود: ورزش برای سلامتی است؛ ولی در ورزش حرفه‌ای سلامتی معنی کمرنگ‌تری دارد. زندگی من با ورزش آمیخته است و بدون آن به یک فرد خنثی تبدیل می‌شوم.

دانشجوی واحد اردبیل به تمام پادردها، زانودردها و سختی‌هایی که در دوران ورزشی می‌کشد اشاره کرد و افزود: برنده‌شدن احساس بسیار خوبی دارد که باعث می‌شود تمام دردها فراموش شود.

وی از مربی خود نرگس ملک‌زاده تشکر کرد و افزود: استادان تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در تشویق و موفقیت من تأثیر زیادی داشتند.

عبادیان با تمام سختی‌های این رشته ورزشی از بستن قرارداد ورزشی و ادامه حرفه‌ای این ورزش سخن گفت.

کد خبر: 1005003

وب گردی

وب گردی