کارگاه تفسیر سوره حشر در واحد ساری برگزار می شود

کارگاه دوره‌ای تفسیر سوره حشر با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد ساری، همزمان با ماه مبارک رمضان کارگاه دوره‌ای تفسیر سوره حشر با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار می‌شود.

مدرس این دوره و عضو هیئت علمی واحد ساری بیان کرد که سرآغاز تمام کتب آسمانی و سرلوحه تعالیم تمام انبیا بسم‌الله الرحمن الرحیم است. در قرآن کریم ۱۱۴ بسم‌الله الرحمن الرحیم وجود دارد که ۱۱۳ بسم‌الله در ابتدای سوره‌های قرآن به‌جز سوره توبه و یک بسم‌الله در آیه ۳۰ سوره نمل آمده است آنجا که خداوند می فرماید: إِنَّهُ مِنْ سُلَیْمَانَ وَإِنَّهُ بِسْمِ‌اللَّهِ الرَّحْمن الرَّحِیمِ.

احمد میریان، سوره حشر را سوره پنجاه و نهم قرآن خواند و گفت: این سوره ۲۴ آیه دارد که در شش بخش خلاصه می‌شود: در بخش اول سخن از تسبیح و تنزیه عمومى موجودات در برابر خداوند است، بخش دوم ماجراى درگیرى مسلمان با یهود پیمان‌شکن مدینه است و در بخش سوم، داستان منافقان مدینه آمده است که با یهود در پیمان‌ شکنی همکارى نزدیک داشتند.

وی افزود: بخش چهارم این سوره نصایح کلى نسبت به عموم مسلمانان است و در بخش پنجم که شامل (آیه ۲۱) این سوره است، توصیف قرآن مجید و بیان تأثیر آن در پاکسازى روح و جان است و در بخش ششم که آخرین بخش این سوره بوده و از آیه ۲۲ آغاز و به ۲۴ ختم مى‌شود، قسمت مهمى از اوصاف جمال و جلال خدا را شامل می‌شود.

عضو هیئت علمی واحد ساری گفت: نگاه کردن به صفحه قرآن عبادت است و موجب نورانیت چشم می‌شود و حظ و بهره چشم از قرآن تفکر و اندیشیدن و نگاه کردن به آن و عبرت گرفتن از عجایب قرآن است. در همین باره امام صادق(ع) می‌فرمایند سه چیز در پیشگاه خداوند از سه گروه شکایت می‌کنند. مسجد مخروبه‌ای که در آن نماز خوانده نشود، عالمی که بین جاهلان است و از علمش استفاده نمی‌شود و قرآن رهاشده‌ای که روی آن گرد و خاک نشسته و از روی آن تلاوت نمی‌شود.

میریان خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن توسط فرزندان در تخفیف گناه والدین اثر دارد؛ حتی اگر کافر باشد و خواندن قرآن با صدای بلند و تلاوت زیبا زینتی است برای قرآن؛ بنابراین رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده و ثواب خواندن قرآن در این ماه از ماه‌های دیگر بیشتر است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1005021

وب گردی

وب گردی