دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، برای دانشجویان افغان خوابگاه متأهلی می‌سازد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: یک خوابگاه متأهلی برای دانشجویان افغان و دیگر دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد مشهد تاسیس خواهد شد تا شرایط مناسب‌‌تری برای زندگی و تحصیل آنها در دانشگاه آزاد فراهم شود.

علی سروری مجد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تعداد دانشجویان افغان در واحد مشهد و شرایط امکانات تحصیل آنها در این واحد دانشگاهی گفت: در حال حاضر، 954 دانشجوی افغان در دانشگاه آزاد مشهد داریم که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند و یک دانشجو هم در مقطع دکتری داریم.

وی افزود: یک دفتر رسیدگی برای امور دانشجویان غیرایرانی داریم که کلیه امور مربوط به دانشجویان افغان هم در این دفتر انجام می‌شود. کلیه دانشجویان افغان از امکانات خوابگاه بهره‌‌مند هستند. درصددیم تا یک خوابگاه متاهلی برای دانشجویان افغان و دیگر دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد مشهد دایر کنیم تا شرایط مناسب‌‌تری برای زندگی و تحصیل آنها در دانشگاه آزاد فراهم شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی درباره حمایت از دانشجویان افغان با توجه به جوی که علیه افغانستان بعد از صحبت‌های عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان ایجاد شد، تاکید کرد: افغانستان کشور دوست و همسایه ایران است و سال‌‌هاست که میان این کشور و دانشگاه آزاد مشهد تبادل استاد و دانشجو وجود دارد. در حال حاضر، غیر از پذیرش دانشجو در واحد مشهد، دانشگاه آزاد یک واحد دانشگاهی در کابل افغانستان دارد که استادان واحد مشهد هم در این واحد دانشگاهی تدریس می‌کنند.

سروری مجد یادآور شد: با توجه به دانشگاه‌‌هایی که کشورهای خارجی از جمله آمریکا در افغانستان دایر کردند هزینه شهریه و حضور در دانشگاه آزاد مشهد برای دانشجویان افغان در ایران پایین‌تر از کشور خودشان است و شهریه‌ای که این دانشجویان پرداخت می‌کنند معادل شهریه دانشجویان ایرانی است. درصددیم شرایط مناسبی برای اعطای وام تحصیلی به دانشجویان افغان ایجاد کنیم تا از لحاظ پرداخت هزینه‌های مربوط به شهریه هم مشکلی نداشته باشند.

وی درباره دیپلماسی علمی میان ایران و افغانستان خاطرنشان کرد: برخی از مقامات افغانستان از تحصیل‌کردگان دانشگاه آزاد هستند و این حضور گسترده دانشگاه آزاد در آن سوی مرزهای ایران، بیانگر نقش انکار‌ناپذیر این دانشگاه در دیگر کشورها به لحاظ علمی و فرهنگی است. بدون شک، تبادلات علمی میان دانشگاه‌‌ها منجر به گسترش علم و پژوهش و آشنایی با علوم روز دنیا خواهد شد که نقشی تعیین‌کننده در توسعه علمی کشورها داشته و منجر به ایجاد روابط دوستانه میان ملت‌های جهان می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005023

وب گردی

وب گردی