ارتباط دیابت با سرطان کشف شد

تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان چینی نشان داد که دیابت با انواع مختلف سرطان در مردان و زنان ارتباط دارد.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، تحقیقات نشان داده است ارتباطی بین دیابت و خطر ابتلای فرد به سرطان وجود دارد. در حال حاضر، مطالعات گسترده‌ای در جمعیت چین نشان می‌دهد که دیابت نوع 2 با افزایش خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارد؛ به نظر می رسد که زنان و مردان بیشتر در معرض ابتلا به انواع مختلف سرطان قرار دارند.

بر اساس مطالعات تازه منتشر شده، افرادی که سرطان و دیابت دارند در معرض گسترش خطر تومورهای بدخیم هستند.

اکنون، محققان دانشگاه «جیائو تون‌» شانگهای چین نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌های پزشکی یک گروه بزرگ چینی را منتشر کرده اند. این محققان خاطر‌ نشان می‌کنند که کشورشان میزان شیوع بسیار بالایی از دیابت و پیش دیابت را به خود اختصاص داده است.

این تیم تایید کرد که تعداد 410191 بزرگسال در سن 20 تا 99 سالگی بین ژوئیه 2013 تا دسامبر 2016 دارای دیابت نوع 2 بوده اند. در آن زمان هیچ یک از این افراد بیمار سرطانی نبودند.

چی و همکارانش پرونده پزشکی این افراد را از دسامبر 2017 دنبال کردند تا ببینند کدام افراد به چه نوع سرطان مبتلا شدند.

خطر بالای سرطان

در پایان سال 2017، محققان 8448 مورد سرطان را در میان گروه اول شناسایی کرده و متوجه شدند که مردان مبتلا به دیابت نوع 2 و زنان با شرایط مشابه دارای خطر بالایی از انواع مختلف سرطان بودند.

محققان دریافتند در میان افراد مبتلا به دیابت نوع 2، مردان نسبت به همسالان سالم خود 34٪ و زنان هم 62% بیشتر در معرض سرطان قرار داشتند.

مردان مبتلا به دیابت نوع 2 در معرض خطر 11 و زنان به 13 نوع مختلف سرطان بودند. به طور خاص، مردان مبتلا به دیابت نوع 2 در مقایسه با همسالان سالم خود، 86٪ افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات را تجربه کردند.

این افراد همچنین دارای خطر قابل توجهی از سرطان پوست، سرطان تیروئید، لنفوم، کلیه، کبد، پانکراس، ریه، کولورکتال و معده بودند. در مردان با شرایط متابولیک، خطر ابتلا به سرطان مری پایین‌تر بود.

مرکز ارتباطات بیمارستان شانگهای اطلاعات کلینیکی از کلینیک‌های عمومی و تخصصی را جمع آوری کرده و از سال 2013 یک پایگاه اطلاعاتی متمرکز برای همه ساکنان شانگهای ایجاد کرده است که بر اساس این پایگاه داده تحقیقات همواره کارآمد خواهند بود.

به دنبال یافته‌های فعلی، تیم تحقیقاتی توصیه می کند که سازمان های مربوطه باید راهبردهای پیشگیرانه بهتری برای سرطان در میان افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ارائه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005030

وب گردی

وب گردی