کارگاه آموزشی نجوم و تلسکوپ رادیویی به مناسبت هفته جهانی نجوم

کارگاه آموزشی نجوم و تلسکوپ رادیویی روز دوشنبه مورخ ٢٣ اردیبهشت در پژوهشگاه فضایی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کارگاه علمی و آموزشی نجوم و تلسکوپ رادیویی به مناسبت هفته جهانی نجوم، از سوی مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه پژوهشگاه فضایی ایران سامانه رادیوتلسکوپ را در کشور به کارفرمایی شرکت نوسازی عباس آباد راه اندازی نموده است، فرصت مناسبی برای دانشجویان، محققان و علاقه مندان نجوم و کیهان شناسی فراهم شده تا از این سامانه برای مقاصد علمی خود بهره برداری نمایند.

در این راستا، پژوهشگاه فضایی ایران، همزمان با هفته جهانی نجوم، اقدام به برگزاری کارگاه علمی و آموزشی نجوم و تلسکوپ رادیویی نموده است.

شرکت کنندگان در این گارگاه فرصت خواهند داشت تا ار نزدیک از سامانه رادیو تلسکوپ پژوهشگاه فضایی ایران بازدید نموده و در جریان کار آن قرار گیرند.

افزون بر این، شرکت کنندگان در این کارگاه از مرکز آزمون این پژوهشگاه و آزمایشگاه‌های آن و نیز از نمایشگاه دستاوردهای فناوری فضایی بازدید می‌نمایند.

خاطرنشان می‌سازد نجوم و کیهانشناسی زیرمجموعه ای از علم فیزیک است که به مطالعه آسمان از خورشید و منظومه شمسی گرفته تا دورترین کهکشان‌ها می‌پردازد. به طور کلی، مطالعات در این زمینه شامل بخش نظری و رصدی است که ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

پیشرفت این شاخه از علم، مستلزم کار نظریه پردازان قوی و ادوات رصدی دقیق بوده که یکی از مهمترین این ادوات رصدی، رادیوتلسکوپ است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005034

وب گردی

وب گردی