ورزیدگی دانشجویان در دین‌و‌سیاست با ترویج کرسی‌های نظریه‌‌پردازی میسرخواهد شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر به دنبال این باشیم که دانشجویان در حوزه‌هایی مانند دین‌و‌سیاست که نیاز به تفکر و اندیشه دارد ورزیده شوند، راهی جز ترویج کرسی‌های نظریه‌پردازی و مناظره نخواهیم داشت.

ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره لزوم ترویج کرسی‌های مناظره و آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: اگر به دنبال این باشیم که دانشجویان در حوزه‌هایی مانند دین‌و‌سیاست که نیاز به تفکر و اندیشه دارد ورزیده شوند، راهی جز ترویج کرسی‌های نظریه‌پردازی و مناظره نخواهیم داشت.

وی افزود: نباید فکر کنیم که دانشجویان خود‌به‌خود می توانند در این حوزه ها رشد کنند و نیازمند هیچ برنامه‌ای نیستند، بلکه رشد و تعالی دانشجویان در حوزه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیازمند برنامه‌ای جامع و تمرین عملی است.

کلانتری تصریح کرد: یکی از اولویت‌های معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی این است که واحدهای دانشگاهی را برای ترویج کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی تشویق کند؛ در همین راستا نیازمند تشویق و همکاری تشکل‌های دانشجویی، معاونت های فرهنگی، بسیج دانشجویی و... هستیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد یکی از مولفه‌های تشویق دانشگاه ها برای ترویج کرسی‌های آزاد‌اندیشی را ارائه مجوزهای لازم و ارائه کمک های مالی دانست و اذعان داشت: ما وظیفه داریم ساز‌و‌کاری ترتیب دهیم که هیئت‌های نظارتی بدون معطلی مجوزهای چنین برنامه هایی را به دانشگاه ها بدهند؛ از لحاظ مالی نیز اگر نیازمند کمک هستند باید هرآنچه که در توان داریم در اختیار آن ها قرار دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005070

وب گردی

وب گردی