فشار اقتصادی و معیشتی مردم به خط قرمز رسیده است

دبیر علمی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌و‌تحقیقات گفت: وضعیت اقتصادی و معیشت مردم به خط قرمز رسیده است و دولتمردان باید برای کاهش فشار اقتصادی راهکار ارائه بدهند.

علی حربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به دیدار رمضانه مقام معظم رهبری با دانشجویان گفت: ایران تنها کشوری است که رهبر آن به صورت کاملا صمیمانه به صحبت‌های دانشجویان گوش فرا می‌دهد.

دبیر علمی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه ذات جنبش دانشجویی مطالبه‌گری و نگاه منتقدانه است، گفت: ماه رمضان هر سال در دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان، برخی به عنوان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به نقد معضلات موجود در جامعه می‌پردازند و راهکاری جهت حل مشکلات ارائه می‌دهند که مناسب‌ترین زمان برای بیان مطالبات جنبش دانشجویان است.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر شما در دیدار با مقام معظم رهبری با دانشجویان تریبون صحبت داشتید چه مطالبه‌ای مطرح می‌کردید، گفت: وضعیت اقتصادی و معیشت مردم به خطوط قرمز خود رسیده است که حق مردم شریف ما نیست این فشار را تحمل کنند، پس مطالبه اصلی بنده از دولتمردان است که برای کاهش فشار اقتصادی راهکار بدهند و در کوتاه مدت به حل مشکلات مردم بپردازند.

حربی در خصوص اولویت دوم مطالبات خود از مسئولین بیان کرد: از دولتمردان و دبیر شورای عالی امنیت ملی تقاضا داریم در مباحث بین‌الملل، مذاکره با اروپا برای تعیین تکلیف برجام و حضور نیروهای آمریکایی در خلیج فارس ورود پیدا کرده و در جهت شفاف‌سازی به ارائه گزارش عملکرد و برآورد آینده در حوزه بین‌الملل بپردازند.

این فعال دانشجویی پیرامون مباحث علمی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از پیشرفت‌های علمی ایران سخن گفتند؛ اما تأکید کردند هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب علمی در جهان فاصله موجود است و جامعه دانشگاهی باید تلاش بسیاری در این عرصه انجام دهند. بنده این نقد را به جریان دانشگاهی وارد می‌کنم که چرا برای ارتقای رنکینگ علمی ایران در جهان تلاش مضاعف، جهادی و برنامه‌ریزی آموزشی کارآمد انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005089

وب گردی

وب گردی