مدیران دانشگاه‌ها در راستای تحولات نظام آموزشی  اقدام کنند

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: مدیریت دانشگاه‌ها باید در راستای تحولات نظام آموزش عالی به صورت خودجوش عمل کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مهدی کشمیری در سفر یک‌روزه خود به استان کرمانشاه، از مرکز آپا و آزمایشگاه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه رازی بازدید کرد و در نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد، اظهار کرد: نظام آموزش عالی تحول یافته و جای قدردانی دارد که دانشگاه رازی و مدیریت این دانشگاه در مسیر این تحول پیش‌قدم شده است.

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در امور فناوری، تحول دانشگاه‌ها را یک حرکت جمعی دانست و بیان کرد: بخش قابل توجهی از این حرکت در ستاد برنامه‌ریزی وزارت علوم است که باید شرایط و لوازم آن را فراهم کنند و بخش دیگری هم به نظام مدیریت دانشگاه‌ها برمی‌گردد.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، با تأکید بر اینکه مدیریت دانشگاه‌ها باید در راستای تحولات نظام آموزش عالی به صورت خودجوش عمل کنند، گفت: باید به طور جدی به این رویکرد بپردازیم و در دانشگاه‌ها به بحث‌های مهارت‌ورزی و اشتغال توجه شود.

همچنین فرید اعلمی‌آل‌آقا رئیس دانشگاه رازی نیز با اشاره به فعالیت‌های شایان توجه دانشگاه در حوزه مراکز رشد و هدف‌گذاری مبتنی بر دانشگاه نسل سوم، اظهار کرد: استقرار مراکز رشد در دانشکده‌ها با این هدف صورت گرفته که اعضای هیئت علمی راحت‌تر بتوانند کارهای علمی و تحقیقاتی و حرفه‌ای مرتبط بر دانش فنی خود را دنبال کنند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز رشد در دانشکده‌های برق و کامپیوتر، کشاورزی، تربیت بدنی گفت: سایت اصلی دانشگاه در ۱۱۰ هکتار و همچنین سایت پردیس کشاورزی و دانشکده دامپزشکی در ۴۰۰ هکتار است و در همسایگی ما دانشکده داروسازی قرار دارد.

اعلمی‌آل‌آقا عنوان کرد: در راستای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم، دانشکده فناوری‌های نوین را فعال کرده‌ایم و تعاملات خوبی با پارک علم و فناوری داریم اما به دنبال این هستیم که اعضای هیئت علمی در همین دانشگاه بتوانند کارهای دانش‌بنیان خود را تعقیب کنند. به همین دلیل راغب هستیم تا ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه را پیگیری کنیم و همه توان ما این است که اقتصاد دانش‌بنیان را در استان کرمانشاه شکل بدهیم؛ استانی که درصد بالای بیکاری را دارد در حالی که از مزیت‌هایی مانند منابع طبیعی، خاک حاصل‌خیز، بارش دو برابر میانگین کشور برخوردار است.

رئیس دانشگاه رازی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه نرخ سرمایه‌گذاری برای اشتغال در بحث آی.تی پایین است، یکی از مسیرهای مناسب برای رفع مشکل اشتغال استان، همین ظرفیت و مزیت آی.تی است.

وی با اشاره به فعالیت قریب به ۴۶۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه رازی، گفت: عمدتاً بار علمی استان را مجموعه دانشگاه رازی و علوم پزشکی متقبل هستند، دانشگاه رازی بر اساس رتبه‌بندی آی.اس.سی از جهت تولید مقالات در رده ۵ تا ۱۰ کشور قرار دارد و سالانه ۶۰۰ مقاله آی.اس.آی داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005098

وب گردی

وب گردی