تولید محصولات صادراتی برای مقابله با تحریم‌ها‌/ توجه به شفافیت در ارائه اطلاعات شرکت

مدیر عامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران با اشاره به مشکلاتی که تحریم‌ها برای کشور ایجاد کرده ‌اند، از تولید محصولات صادرات محور به عنوان یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌ها نام برد.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، عبدالرضا رضوانی مدیر عامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC)، با اشاره به برنامه های سال جاری این شرکت، تکریم و تقویت نیروی انسانی را یکی از برنامه های اجرا شده در شرکت ITMC عنوان کرد و گفت: برای برقراری احترام و عدالت بین کارکنان شرکت از ابتدای سال 98 یک نوع قرار داد در شرکت منعقد می شود و تبعیض های مختلف در قرارداد ها برداشته شد و همچنین برای مشارکت بیشتر کارکنان در مدیریت این شرکت نظام پیشنهادات و انتقادات نیز در مسیر تصویب در هیئت مدیره قرار دارد.

وی توسعه سبد محصولات را یکی دیگر از برنامه های سال جاری شرکت ITMC اعلام کرد و افزود: بر همین اساس مذاکراتی برای ایجاد چند خط تولید محصولات جدید با تولید کنندگان خارجی داشتیم و امیدواریم با انتقال دانش فنی و تکنولوژی بتوانیم این محصولات را در داخل کشور تولید کنیم.

مدیر عامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران، از رویکرد صادراتی به عنوان یکی از اولویت های سال جاری این شرکت نام برد و تصریح کرد: با توجه به اینکه در حدود 38 درصد واردات کشور صنایع «های تک» است و با توجه به نیاز ارز برای واردات این کالاها می توانیم با صادرات کالا منابع ارزی این واردات را تهیه کنیم.

وی شفافیت را یکی از سیاست های اصلی شرکت ITMC عنوان کرد و افزود: شرکت کارخانجات مخابراتی ایران به عنوان یک شرکت بورسی باید اطلاعات خود را شفاف کند؛ اما بیش از این شرکت مخابراتی ایران اطلاعات بیشتری در سایت این شرکت در معرض دید سهامداران قرار می دهد.

رضوانی با اشاره به اینکه شرکت در سال گذشته زیان داشته است، گفت: با برنامه ها و پروژه هایی که برای شرکت طراحی شده، سال جاری از نقطه سربه سر عبور می کنیم و به سود دهی می رسیم؛ البته این امر منوط به حمایت و جذب تسهیلات کم بهره است.

مدیر عامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران با اشاره به دستور رییس جمهور برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، تاکید کرد: اگر سرمایه در گردش مناسب تامین شود ما متعهد می شویم 150 میلیارد تومان پروژه در سال جاری در شرکت به اجرا برسد و باعث ایجاد اشتغال و رونق تولید شود.

وی درباره اجرای تعهدات بانکی ITMC نیز افزود: امکان دارد این شرکت پروژه ای را با تاخیر انجام داده باشد؛ اما تاکنون هیچ ضمانت‌نامه بانکی از این شرکت در نظام بانکی ضبط نشده است و با تمام مشکلات وسختی ها به تعهدات خود عمل کرده است.

مدیر عامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران درباره تاثیر مشکلات مربوط به تحریم و نوسات ارزی نیز گفت: این شرکت به عنوان تولید کننده تاکنون نتوانسته از ارز نیمایی استفاده کند و باید دولت در این حوزه تصمیم سریعی بگیرد؛ چرا که ما نمی توانیم با قیمت ارز آزاد در مناقصات شرکت کنیم و پیش‌بینی درستی نسبت به آینده داشته باشیم.

وی با اشاره به واردات نزدیک به 40 درصدی کالاهای مورد نیاز، افزود: بعد از تحریم ها ما با مشکلاتی در خرید، حمل، ترخیص و قیمت تمام شده کالاها مواجه شدیم و باعث افزایش هزینه ها و زمان رسیدن کالاها شده است.

رضوانی به کم اثر کردن تحریم ها با تولید برخی از تجهیزات در داخل اشاره کرد و گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی اقداماتی در این حوزه انجام شده است؛ اما به دلیل اینکه تولید این کالاها در یک چرخه انجام می شود، تولید برخی کالاها صرفه اقتصادی ندارد و ما باید شرکت هایی که امکان تولید تجهیزات را در داخل کشور دارند توانمند کنیم.

وی افزود: راه دیگر مقابله با تحریم، تولید محصولات صادرات‌محور است و به دلیل اینکه در حال حاضر نیروی انسانی ارزانی به نسبت کشورهای دیگر در ایران وجود دارد می توانیم با کمک دولت و نهاد های مسئول از این مزیت برای افزایش تولید محصولات صادراتی استفاده کنیم.

مدیر عامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران حضور در نمایشگاه های منطقه ای و بین المللی را یکی دیگر از برنامه های این شرکت برای حرکت به سمت تولید محصولات صادراتی عنوان کرد.

رضوانی تصریح کرد: با اقداماتی که انجام شده می خواهیم که تا چند ماه آینده ITMC به عنوان سومین پارک اقتصاد دیجیتال یا به عنوان دومین کارخانه نوآور کشور معرفی شود.

وی افزود: در شرکت ITMC برنامه عملیاتی 5 ساله برای ریل گذاری سال های آینده تدوین شده و در مسیر تصویب قرار دارد.

مدیر عامل شرکت مخابراتی ایران از کار بر روی تجهیزات انرژی های تجدید پذیر به عنوان یکی دیگر از برنامه های این شرکت در سال جاری یاد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005101

وب گردی

وب گردی