معرفی راه‌یافتگان واحد اردبیل به مرحله‌ی کشوری مسابقات بخش شفاهی قرآن و عترت

رئیس شورای قرآن و عترت استان اردبیل گفت: راه‌یافتگان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل به مرحله‌ی کشوری مسابقات بخش شفاهی قرآن و عترت مشخص شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اردبیل، بهنام آزادی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان اردبیل در خصوص راه یافتگان به مسابقات قرآن و عترت کشوری گفت: با پایان‌یافتن مرحله‌ی استانی بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت بخش شفاهی، تعداد 22 نفر از استان اردبیل به مرحله‌ی کشوری راه یافتند که از این میان تعداد 12 نفر دانشجوی خواهر و برادر و 5 نفر اساتید خواهر و برادر و همچنین تعداد 5 نفر از کارکنان خواهر و برادر حضور دارند.

رئیس دبیرخانه هیات امنای استان اردبیل ادامه داد: مرحله‌ی کشوری اساتید و دانشجویان هم‌زمان در اواخر شهریورماه در یکی از واحدهای دانشگاهی برگزار می‌شود و تاریخ برگزاری مرحله‌ی کشوری کارکنان نیز در شورای قرآن و عترت کشور تعیین می‌شود.

آزادی اضافه کرد: برای تقویت بنیه‌های قرآنی دانشجویان و ایجاد فضای معنوی با نشاط و استعدادیابی جهت موفقیت در مسابقات قرآن و عترت و حضور پرشور دانشجویان در برنامه‌های قرآنی، علاوه بر درس یک واحدی تحت عنوان آشنایی با قرآن کریم که از سوی کانون‌های قرآن و عترت استان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود؛ تصمیماتی در شورای قرآن و عترت استان اتخاذ شده است تا در سال‌جاری، فوق‌برنامه‌های قرآنی برگزار شود.

وی از جمله این برنامه‌ها را کرسی‌های تلاوت، کارگاه‌های آموزشی قرآنی و بخش هنر و ادبیات دینی و پژوهشی و سایر برنامه‌های مرتبط و همچنین تولید نرم‌افزارهای قرآنی با همکاری کانون‌های دانشجویی و پای کار آمدن دانشجویان فعال فرهنگی عنوان کرد.

بهنام آزادی در خصوص تأمین مدرسان درس آشنایی با قرآن کریم گفت: از سال 96 اعضای هیأت گزینش مدرسان درس آشنایی با قرآن کریم با تأیید پژوهشکده قرآن و عترت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل یافته است و تا کنون 32 نفر از مدرسان مورد نیاز واحدها پس از گذراندن مصاحبه و گزینش موفق به اخذ مجوز تدریس شده‌اند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1005106

وب گردی

وب گردی