دانشگاه آزاد اسلامی از سیستم دست‌و‌پا‌گیر اداری فاصله گرفته است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از سیستم دست‌و‌پا‌گیر اداری فاصله گرفته است و می تواند برای خود تصمیمات قاطع و جدی بگیرد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره همکاری‌های این نهاد با دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه دارند دانشگاه را به سمت اهداف عالی دانشگاه تراز انقلاب اسلامی حرکت دهند.

وی افزود: مسئولان نهاد به عنوان عضو هیئت رئیسه، عضو شورای فرهنگی، عضو هیئت جذب و مجموعه‌های تصمیم‌گیری، همکار و مشاور دانشگاه محسوب می شوند.

رستمی ادامه داد: تعمیق و تبلیغ مفاهیم دینی و هدایت جریان های عمومی دانشگاه به سمت اهداف متعالی انقلاب اسلامی، جزو وظایف اصلی و ذاتی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری محسوب می شود و لذا مسئولان فرهنگی دانشگاه بایستی بر همکاری هرچه بیشتر با این نهاد اهتمام بیشتری ورزند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری درباره ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی به منظور رسیدن به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی تصریح کرد: مجموعه دانشگاه های کشور دارای نقاط قوت و توانمندی‌هایی هستند که باید به آن توجه شود؛ اما هنوز تا رسیدن به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی فاصله دارند؛ خروجی دانشگاه تراز انقلاب بایستی انسانی مومن، متعهد، باورمند و شجاع باشد.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز مانند تمامی دانشگاه های کشور، میراث عمومی دانشگاهی را یدک می کشد؛ حضور مدیریت فرهیخته و انقلابی که برخاسته از بدنه دانشگاهی است، هماهنگی در بدنه دانشگاه، فاصله‌ای که از سیستم دست‌و‌پاگیر اداری دارد و می تواند برای خود تصمیمات قاطع و جدی بگیرد، ظرفیت هایی است که حتی دانشگاه های دولتی نیز کمتر از آن برخوردار هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005119

وب گردی

وب گردی