پیشرفت دانشگاه آزاد در تولید سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مورد نیاز صنعت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: امروز دانشگاه آزاد در زمینه تولید تکنولوژی‌های مورد نیاز تولید، خطوط مونتاژ، تولید نرم‌افزارها و نرم‌افزارهای مورد نیاز صنعت به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است.

مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره لزوم گسترش دانشگاه های کارآفرین و ظرفیت های دانشگاه آزاد در این حوزه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و دانشجویان خلاق، بزرگ‌ترین مولفه‌ها را برای توسعه کارآفرینی در کشور دارد.

وی افزود: اگر منابعی که دولت برای امر کارآفرینی تخصیص می‌دهد، در قالب گروه های کارآفرین و شرکت های دانش بنیان به دانشگاه آزاد تخصیص دهد، می توانیم بیشترین بازدهی را در راستای کارآفرینی و اشتغال‌زایی از این دانشگاه داشته باشیم.

موسی خانی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در مجموعه اکوسیستم کارآفرینی می تواند به عنوان قطعه مهمی از این پازل نقش آفرینی کند؛ محیط دانشگاه، وجود دانشجویان متفکر، استادان خلاق و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته، می تواند بسترهای کارآفرینی در کشور را فراهم کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با اشاره به زمینه هایی که دانشگاه آزاد می تواند در راستای کارآفرینی در آن فعالیت داشته باشد تصریح کرد: امروز دانشگاه آزاد در زمینه تولید تکنولوژی های مورد نیاز تولید، خطوط مونتاژ، خطوط بسته بندی، توید سخت افزار و نرم افزارهای مورد نیاز صنعت، تامین تجهیزات پزشکی، تولید گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی به پیشرفت های چشمگیری دست یافته است و می تواند در این حوزه ها نقش موثری داشته باشد.

وی در پایان اذعان داشت: پیشرفت و کاربردی سازی ظرفیت های عظیم دانشگاه آزاد، مشروط بر توجه مسئولان و دولت است که بتوانند منابع مالی لازم را فراهم کنند و تسهیلات لازم را استادان و دانشجویان این دانشگاه در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005173

وب گردی

وب گردی