دانش آموختگان رتبه اول «بهداشت عمومی» بدون آزمون به ارشد می روند

دانش آموختگان رتبه اول رشته بهداشت عمومی بر اساس مجوز دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی و بهداشت، می‌توانند از شرایط بدون آزمون برای کارشناسی ارشد رشته آموزش بهداشت استفاده کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، با توجه به اعلام جدول رشته‌های همنام مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد جهت استفاده دارندگان رتبه اول مقاطع کارشناسی از سهمیه بدون آزمون و بر اساس مجوز دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی و بهداشت، دانش آموختگان رتبه اول رشته بهداشت عمومی می‌توانند از شرایط بدون آزمون برای کارشناسی ارشد رشته آموزش بهداشت استفاده کنند.

پیش از این مدیریت امور نخبگان و دانشجویان استعدادهای درخشان وزارت بهداشت نیز در نامه‌ای به معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرده بود: «پیرو ابلاغیه شماره ۱۱۷۹/۵۰۰/ د مورخ ۲۴/‏۰۳/‏۹۵‬ موضوع اصلاحیه بند ۸-۲ ماده ۲ آئین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر تحصیلی، تاکید می‌شود در مورد ورود بدون آزمون از مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد، فقط برای رشته‌هایی که دارای رشته همنام در مقطع کارشناسی ارشد هستند سهمیه بدون آزمون اعمال می‌شود.

برای سایر رشته‌ها که فاقد رشته همنام در مقطع کارشناسی ارشد هستند ۱۰ درصد سهمیه بدون آزمون حذف شده و سهمیه با آزمون این رشته‌ها به ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

فهرست عناوین رشته‌های همنام در سایت مدیریت امور نخبگان و دانشجویان استعدادهای درخشان وزارت بهداشت به منظور اطلاع رسانی به دانشجویان ذینفع منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005205

وب گردی

وب گردی