کارخانجات متروکه مهد استارت‌آپ‌های کشور می‌شود

معاون توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از برنامه های این معاونت استفاده از فضاها، کارخانه ها و پهنه های صنعتی متروکه است در همین راستا در یکی از کارخانه های متروکه، بزرگ‌ترین استارت‌آپ کمپ خاورمیانه راه اندازی شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اسماعیل قادری‌فر معاون توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری درباره استفاده از پهنه های متروکه صنعتی کلان شهرهای کشور برای راه اندازی کارخانجات نوآوری، بیان کرد: معاونت علمی و فناوری با رویکرد ساخت و سازهای جدید برای استقرار شرکت های دانش بنیان و استارتاپ‌ها که هزینه های زیادی بر دولت تحمیل می کند، مخالف بود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم از ساختمان های مازاد متروکه و سوله های موجود در تهران و کلان شهرها استفاده کنیم.

وی افزود: کارخانه های متروکه به کارخانه های نوآوری تغییر رویکرد دادند. استارت آپ‌ها و بعضی شرکت های دانش بنیان در این کارخانه ها مستقر می شوند و در حقیقت فضای این کارخانه های فاقد استفاده با بازسازی مجدد روح و جان تازه ای می گیرند.

کسب و کارهای نوپا رونق می‌گیرد

به گفته قادری‌فر، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال ایجاد فضایی برای شتاب دهی به کسب و کارهای نوپا و استارت آپ‌هایی است که توانایی تامین هزینه های آغاز کار خود را ندارند به همین دلیل به دنبال ایجاد فضایی برای گرد هم آوری استارت آپ‌ها با کمترین هزینه ها بودیم.

وی همچنین تصریح کرد: کارخانه های نوآوری این فضا را برای جوانان و تحقق ایده های نوی آنها فراهم کرد. بسیاری از شرکت های دانش بنیان متولد شده از دل استارت آپ‌ها پس از رونق کسب و کار از کارخانه جدا می شوند و به طور مستقل به کار خود ادامه می دهند.

معاون توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در حال حاضر بزرگترین کارخانه نوآوری آسیای جنوب غربی در تهران شکل گرفته است و همپای مدل های خارجی این طرح در دنیا حرکت می کند.

قادری‌فر ادامه داد: کارخانه نوآوری آزادی به عنوان یکی از مجموعه های پارک فناوری پردیس در غرب تهران، نگین ارزشمند زیست بوم نوآوری در ایران به شمار می رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005214

وب گردی

وب گردی