رشد 12 درصدی تعداد دانشجویان خارجی در کشور

معاون وزیر علوم در امور بین الملل از رشد 12 درصدی تعداد دانشجویان خارجی در کشور خبر داد.

حسین سالار آملی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص بیشترین آمار مهاجرت دانشجویان در میان برخی از رشته ها گفت: در حال حاضر بیشترین مهاجرت از رشته های علوم فنی و پایه است اما اکنون شاهد بیشترین مهاجرت دانشجو از رشته های فنی و مهندسی هستیم.

وی ادامه داد: به نظر من باید بستر مناسبی برای فارغ التحصیلان در مراکز علمی و فناوری در کشور ایجاد شود چرا که با این کار یک نوآوری در کشور تولید می شود.

معاون وزیر علوم در امور بین الملل تصریح کرد: به طور کلی، حدود 56 تا 57 هزار دانشجوی خارجی در کشور مشغول تحصیل هستند،‌ این دانشجویان از 103 کشور برای تحصیل به ایران می آیند؛ اما بیشترین آمار دانشجوی خارجی ما مربوط به کشورهای افغانستان، عراق ، سوریه و لبنان است.

سالارآملی با بیان اینکه بیشترین دانشجویان خارجی در دانشگاهای تهران و فردوسی مشهد مشغول به تحصیل هستند، گفت: در این میان دانشگاه تهران با حدود 2 هزار دانشجوی خارجی و فردوسی مشهد با هزار و 400 دانشجوی خارجی در میان دانشگاه های کشور، بیش‌ترین تعداد دانشجو را دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آماری در زمینه خروج دانشجویان در کشور آماری وجود ندارد اما آمار بین المللی نشان می دهد که تعداد دانشجویان ما نسبت به کل دانشجویان داخل عدد بالایی نیست ولی یکی از مشکلات و نگرانی های ما دانشجویان نخبه ای است که از کشور خارج می‌شوند و متاسفانه تعدادکمی به کشور باز می‌گردند.

معاون وزیر علوم گفت: ایران برای همکاری های علمی و بین‌المللی، کشورهایی را با عنوان کشورهای هدف انتخاب کرده است که در قاره اروپا کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه از کشورهای هدف هستند.

سالار آملی یادآور شد: درحاضر تاکنون شاهد رشد 12 درصدی تعداد دانشجویان خارجی در کشور هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005225

وب گردی

وب گردی