مهارت افزایی و نوآوری با هدف حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان اساس دانشگاه کارآفرین است

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آماده‌سازی بسترهای مهارت‌افزایی و نوآوری با هدف حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان اساس دانشگاه کارآفرین است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد بندرعباس، علیرضا منظری توکلی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که با حضور روسای واحدها و مراکز دانشگاهی و مدیران مدارس سما برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: رمضان فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه است.

وی با بیان اینکه آموزش های عمومی و مهارتی در دانشگاه باید بتواند چرخه اقتصاد جامعه را به گردش در بیاورد، گفت: ماحصل آموزش در دانشگاه باید با رشد نیروی کاردان و متخصصی همراه باشد که بتواند با بکارگیری فنون خود زمینه تولید و اشتغالزایی در جامعه را فراهم سازد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آماده‌سازی بسترهای مهارت‌افزایی و نوآوری با هدف حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان اساس دانشگاه کارآفرین است.

منظری توکلی مأموریت آموزش و پرورش به عنوان یک نظام اجتماعی در شرایط فعلی کشور را بسیار حساس و حیاتی دانست و اظهار داشت: تربیت دانش آموزان در همه ابعاد اعتقادی، دینی و اخلاقی از رسالت خطیر مدارس سما در کشور است.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حاصل تلاش ها و زحمات مدارس باید پرورش فضایل و از میان بردن رذایل باشد، گفت: آراستن نفس به فضایل و پیراستن آن از رذایل، این توانایی را در قشر جدید ایجاد می‌کند که در عمل، به ارزش‌های اخلاقی پایبند باشد و موانع درونی و بیرونی نتواند او را از پایبندی به ارزش ها منحرف کند.

منظری توکلی با اشاره به هجمه های دشمنان علیه نظام و اوج گرفتن تبلیغات غربی ها در کم رنگ جلوه دادن ارزش های انقلاب و تحریف حقایق تاریخی، اظهار داشت: تقویت و بالا بردن انگیزه های ایمانی و آرمانی، نگه داشتن روحیه امید و احساس افتخار ملی مبتنی بر واقعیات متن جامعه در دانش آموزان از وظایف مهم مدارس در کشور است.

در این جلسه مهدی باقری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و واحد بندرعباس از راه اندازی مدارس جدید سما در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: مدارس سما در برخی از شهرستان های استان راه اندازی شده است و در چند شهرستان دیگر از مهر ماه 98 شروع به فعالیت و جذب دانش آموز می کند.

باقری هدف از افزایش مدارس سما در استان را محرومیت زدایی و بالا بردن کیفیت آموزشی دانست و گفت: پاسخ به مطالبات علمی مردم و رفع مشکلات و موانع جامعه از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان است که ورود دانشگاه برای کمک به آموزش و پرورش کشور نیز جزء لاینفک وظایف تربیتی و آموزشی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005227

وب گردی

وب گردی