حرکت مدیریت جدید دانشگاه آزاد به سمت بازمهندسی رشته‌ها و آمایش آموزشی است

قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور گفت: پس از روی‌کار‌آمدن مدیریت جدید در دانشگاه آزاد اسلامی، نگاه‌های گذشته در این دانشگاه تغییر یافت و به سمت بازمهندسی و آمایش آموزشی کشور حرکت کرد.

محمدرضا ابن الدین حمیدی قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و تاثیر گذاری آن برنظام آموزش عالی کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تاسیس تا به امروز دارای تاریخی چند مرحله ای است؛ قبل از روی کار آمدن مدیریت جدید در این دانشگاه به عملکرد آن انتقاداتی وارد بود.

وی با اشاره به دوران مدیریت گذشته دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در گذشته یکی از آسیب های فرهنگی و اجتماعی کشور به واسطه حضور دانشجویان غیر بومی در شهرستان ها ایجاد شده بود؛ ما در نظام سنتی خودمان، نظارت اجتماعی بالایی نسبت منطقه‌ای که در آن زندگی می کنیم داریم.

حمیدی ادامه داد: در هر شهری که تعداد دانشجویان غیر بومی نسبت به دانشجویان دیگر افزایش پیدا کرده است، انتقال فرهنگ نیز به تبع آن افزایش یافته است؛ انسان ها وقتی مهاجر می شوند، هنجارهای اجتماعی را راحت‌تر می‌شکنند و این اتفاق در مدیریت گذشته دانشگاه آزاد اسلامی رخ داد.

قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور بالا بودن تعداد فارغ التحصیلان نسبت به ظرفیت واقعی کشور را از دیگر مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت گذشته آن دانست و تصریح کرد: این مسئله موجب تغییر سطح توقع و انتظارات در سبک زندگی مردم جامعه شد؛ لشکر فارغ التحصیلان بیکار واژه ای بود که در گذشته بسیار گفته می شد.

وی گفت: پس از روی کار آمدن مدیریت جدید در دانشگاه آزاد اسلامی، نگاه های گذشته در این دانشگاه تغییر یافت و به سمت بازمهندسی و آمایش آموزشی کشور حرکت کرد؛ این رویکرد بسیار حائز اهمیت است چرا که بایستی میزان فارغ التحصیلان به اندازه نیاز هر استان باشد.

حمیدی با اشاره ایجاد معاونت علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: مهم ترین تحولی که با حضور حجت الاسلام خسرو پناه در دانشگاه آزاد شکل گرفت، ایجاد علوم انسانی اسلامی بومی است؛ این دو تحول اگر به صورت توامان پیش رود، دانشگاه آزاد اسلامی را به عالی ترین رتبه دانشگاه های دنیا ارتقاء خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005231

وب گردی

وب گردی