لزوم  ایجاد ذهنیت صحیح در دانشجویان غیر‌ایرانی نسبت به سطح علمی کشور

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اهداف این دانشگاه برای جذب دانشجوی غیر ایرانی گفت: متأسفانه بسیاری از دانشجویان خارجی وقتی به ایران می‌آیند، باور نمی‌کنند ایران چنین امکاناتی از نظر علمی در اختیار دارد، هدف و اولویت دانشگاه تهران نیز ایجاد ذهنیت صحیح نسبت به سطح علمی ایران است.

محمود نیلی احمدآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره پذیرش دانشجوی غیر‌ایرانی در دانشگاه تهران اظهار کرد: دانشگاه تهران، یکی از دانشگاه‌های برتر کشور در زمینه جذب دانشجوی خارجی محسوب می‌شود. حدود هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه تهران تحصیل می‌کنند که بعد از اتمام تحصیل به کشورهای خود بازمی‌گردند.

وی با اشاره به قرار داشتن دانشگاه تهران در جمع دانشگاه‌های سطح یک کشور ادامه داد: افزایش فرصت مطالعاتی و تبادلات علمی میان ایران و کشورهای منطقه، مهم‌ترین هدف ما برای جذب دانشجویان غیر ایرانی است.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به نقش پررنگ این دانشگاه در جذب دانشجویان غیرایرانی تصریح کرد: ما جزو دانشگاه‌های برتر در زمینه جذب دانشجوی خارجی هستیم و در سال‌های گذشته در رتبه نخست جذب دانشجوی غیرایرانی قرار داشته‌ایم؛ همچنین بیشترین تعداد استاد خارجی را به ایران دعوت کرده‌ایم.

نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین دانشگاه‌های کشور است؛ به همین خاطر بخشی از بار تبادلات علمی بین‌المللی بر دوش ما قرار دارد. در سال‌های گذشته از طریق ایرانیان مقیم خارج از کشور، دوره‌های آموزشی مشترکی برگزار کردیم و استادان زیادی را برای انجام مشترک به دانشگاه‌های مطرح جهان فرستادیم.

وی افزود: دانشگاه تهران، نگاهی محدود ندارد و از همکاری و ارتباط با دانشگاه‌های تمام نقاط جهان استقبال می‌کند. همچنین برنامه‌ای جدی برای حضور در اتحادیه‌های بین‌المللی داریم؛ اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) و اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه (AUAP) از جمله اتحادیه‌هایی هستند که دانشگاه تهران به عضویت‌شان درآمده و سعی کرده چهره علمی صحیحی از دانشگاه‌های ایران و سطح علمی کشور ارائه دهد.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: ما هم در زمینه اعزام دانشجو، فعالیت گسترده‌ای داشته‌ایم که البته به دلایلی، این موضوع محدود شده و هم در حوزه جذب دانشجوی غیرایرانی، عملکرد قابل توجهی به جای گذاشته‌ایم. ساز و کار ما هم در این رابطه مشخص است و دانشجویان خارجی می‌توانند در رشته‌های مجازی که برای‌شان تعیین شده، به تحصیل مشغول شوند.

نیلی احمدآبادی در پایان گفت: تصمیم داریم تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه تهران را افزایش دهیم و افراد غیر ایرانی علاقه‌مند به ادامه تحصیل را با فضای دانشگاهی و پژوهشی دانشگاه خود و حتی کشور آشنا کنیم. متأسفانه بسیاری از این دانشجویان وقتی به ایران می‌آیند، باور نمی‌کنند ایران چنین امکاناتی از نظر علمی در اختیار دارد. هدف و اولویت ما هم ایجاد ذهنیت صحیح نسبت به سطح علمی ایران است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005240

وب گردی

وب گردی