سردار رضایی : دغدغه ای در مرزها نداریم/ انتصاب فرمانده مرزبانی استان خوزستان

پیش از ظهر امروز با حضور فرمانده مرزبانی کشور، سردار" لطفعلی پاکباز " به عنوان فرمانده مرزبانی استان خوزستان معرفی شد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار قاسم رضایی در آیین تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: روحیه ولایی و انقلابی مرزبانان در حفاظت و صیانت از مرزها، سبب شده نگرانی از امنیت مرزها نداشته باشیم ولی با این حال همواره آماده برخورد با عوامل احتمالی ناامنی ها در مرزها هستیم.

وی با بیان اینکه تهدیدهای پیرامونی مرزها فراوان ولی امنیت درونی مرزهای کشور بسیار بالا است، افزود: هیچ کشوری همانند جمهوری اسلامی ایران نیست که این گونه تهدیدهای پیرامونی در مرزها داشته باشد ولی در عین حال امن ترین کشور جهان است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران با 8 هزار و 755کیلومترمرز خاکی و آبی با 15کشور همسایه است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ تعداد همسایگان پس از روسیه و چین، سومین کشور جهان است.

وی به وظیفه سنگین و حساس مرزبانی اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورهای جهان به ارتباط صمیمانه و قلبی مقام معظم رهبری و مردم غبطه می خوردند و این مهم، از مولفه های مهم "اقتدار" و "شکست ناپذیری " ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

سردار رضایی ادامه داد: تکلیف مداری و صیانت از مرزها در ماموریت های مرزبانی جاری و این نقطه قوت و استحکام مرزبانی جمهوری اسلامی ایران است و همه مرزبانان در حال جهاد هستند و این مهم، سرمایه معنوی بزرگی برای ماموران مرزبانی است.

فرمانده مرزبانی ناجا به اهمیت و حساسیت جایگاه مرزها در نظام بین الملل اشاره کرد و گفت: هرگونه تنش، ناامنی و درگیری مرزی تبدیل به مسئله بین المللی می شود و این نشان از حساسیت فوق العاده مرزها در روابط کشورها را دارد.

گفتنی است صبح امروز با حضور سردار " قاسم رضایی "؛ فرمانده مرزبانی کشور، سردار" لطفعلی پاکباز "به عنوان فرمانده مرزبانی استان خوزستان منصوب و از خدمات 40 ساله سردار "عبداله نظرپور" فرمانده پیشین مرزبانی این استان تقدیر شد.


انتهای پیام/

کد خبر: 1005246

وب گردی

وب گردی