دانشگاه تهران در روز برگزاری تجمع، نظارتی بر ورود افراد نداشت

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در خصوص تجمع اخیر دانشگاه تهران گفت: از صبح برگزاری تجمع تا حدود ساعت 11، دانشگاه نظارتی بر ورود افراد نداشت و کارت دانشجویی افراد را نیز بررسی نمی کرد. دانشگاه عملا بعد از شروع تجمعات اقدام به بررسی کارت‌های دانشجویی کرد.

محمد حسین معصوم زاده، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص تجمع اخیر دانشگاه تهران گفت: دانشگاه قوانینی در خصوص جلوگیری از روزه‌خواری در ماه مبارک رمضان دارد؛ علاوه بر این، امسال تذکراتی هم در خصوص رعایت حجاب وجود داشته است.

وی افزود: هفته گذشته اولین اعتراض به این مسائل کلید خورد؛ به شکلی که انجمن اسلامی دانشکده فنی، بیانیه‌ای علیه این اقدامات دانشگاه صادر کرد. آن ها در این بیانیه، با بزرگ نمایی سعی در برانگیختن‌ احساسات دانشجویان داشتند.

معصوم زاده ادامه داد: از چند روز پیش، یک سری فراخوان‌ها در خصوص برگزاری تجمع اعتراضی در ساعت 12 روز 23 اردیبهشت، در مقابل دانشکده هنرهای زیبا پردیس مرکزی دانشگاه تهران، صادر شد. در روز مشخص شده، جمعیتی متشکل از طیف های خاصی از دانشجویان و افراد خارج از دانشگاه، روبه‌روی دانشکده هنر های زیبا تجمع کردند و بعد از آن به سمت دانشکده فنی حرکت کردند.

وی بیان کرد: یکی از طیف هایی که در این تجمع حضور داشت، طیفی بود که خود را چپ نام‌گذاری کرده‌اند؛ خاستگاه این طیف، تقریبا دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است. برخی از دفاتر شورای صنفی دانشگاه و همین طور برخی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران هم از جمله عناصر فعال در این تجمعات بودند.

وی تصریح کرد: علی رغم اینکه انجمن اسلامی، دخالت خود را تکذیب می‌کند؛ اما برخی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران نیز در این موضوع دخیل بودند. این در حالی است که اولین بیانیه را نیز انجمن اسلامی دانشکده فنی منتشر کرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که آیا عوامل خارج از دانشگاه هم در شکل گیری این تجمع دخیل بوده اند، گفت: در این رابطه اطلاعات دقیقی در دست نداریم؛ اما با توجه به گسترده بودن تجمعات، چنین امری دور از ذهن نیست.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم دانشگاه نظارت بیشتر و بهتری بر مسائل پوششی داشته باشد. دانشگاه یک سری قوانین پوششی دارد که فقط نوشته شده؛ اما سال‌هاست که اجرایی نمی‌شوند.

معصوم زاده ادامه داد: در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا، قوانین پوششی وجود دارد. در صورتی که در دانشگاه تهران، نظارت خاصی بر مسائل پوششی وجود ندارد. محیط دانشگاه باید با محیط خارج از دانشگاه متفاوت باشد و ضوابطی برای پوشش نیز مد نظر قرار داده شود.

وی خاطرنشان کرد: از صبح برگزاری تجمع تا حدود ساعت 11، دانشگاه نظارتی بر ورود افراد نداشت و کارت دانشجویی‌ها را هم بررسی نمی کرد. این سوال وجود دارد که چرا دانشگاه اینقدر منفعل عمل می‌کند و علی‌رغم اینکه از روز‌های قبل، فراخوان‌های تجمع منتشر شده بود، ورود افراد را بررسی نمی کند که افراد غیر دانشجو نتوانند وارد دانشگاه شوند. دانشگاه عملا بعد از شروع تجمعات اقدام به بررسی کارت دانشجویی‌ افراد کرد و از قبل پیشگیری‌های لازم انجام نشده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005266

وب گردی

وب گردی