فرصت مجدد برای متقاضیان ثبت‌نام در آزمون کاردانی به کارشناسی تمدید نمی‌شود

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص تعیین فرصت مجدد برای داوطلبانی که متقاضی ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 98 صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی هستند تأکید کرد این فرصت تمدید نخواهد شد.

حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 98 اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 98 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده در روز شنبه 21 اردیبهشت‌ماه 98 پایان پذیرفت. براساس آمار نهایی گزارش شده، تعداد 85 هزار و 547 داوطلب نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کردند.0

وی ادامه داد: در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 98 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جمعا در 66 کد رشته امتحانی، پذیرش صورت می‌گیرد. پذیرش 16 کد رشته امتحانی از طریق آزمون و پذیرش در 50 کد رشته امتحانی دیگر صرفاً براساس سوابق تحصیلی یا بدون آزمون است. کارت شرکت در آزمون 16 کد رشته امتحانی و برگ راهنمای مربوط که پذیرش در رشته‌های مذکور منحصراً براساس آزمون صورت می‌گیرد، از سه‌شنبه 8 مردادماه 98 روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: لذا داوطلبان مذکور ضرورت دارد از سه‌شنبه 8 مردادماه 98 تا ساعت 24 روز پنج‌شنبه 10 مردادماه 98 با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به دریافت پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند. براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 98 در 16 کد رشته امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای آن دسته از رشته‌هایی که پذیرش در آنها با آزمون است، جمعه 11 مردادماه 98 در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

توکلی خاطرنشان کرد: ضمناً به منظور فراهم آوردن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبانی که متقاضی ثبت‌نام در رشته‌هایی که پذیرش آنها در دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 98 صرفا بر اساس سوابق تحصیلی یا به عبارت دیگر معدل کل دوره کاردانی صورت می‌گیرد، در صورتی که در زمان مقرر موفق به ثبت‌نام نشده باشند، می‌توانند برای پذیرش در این رشته‌ها از دوشنبه 7 مردادماه 98 تا روز جمعه 11 مردادماه 98 به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اصلاحات مربوط به آن که از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس قرار می‌گیرد، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در پذیرش این رشته‌ها اقدام کنند.

وی در پایان گفت: مهلت در نظر گرفته تمدید نخواهد شد و داوطلبان می‌توانند برای اطلاع از رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی یعنی بدون آزمون انجام می‌شود به جدول ذیل اطلاعیه‌ای که در نشریه «پیک سنجش» دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه 97 منتشر شده است، مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005296

وب گردی

وب گردی