فتح‌الله: دانشگاه آزاد واحد شهرقدس، مرکز نوآوری و فناوری تأسیس می‌کند

رئیس واحد شهرقدس گفت: مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد واحد شهرقدس با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دست احداث است که طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خواهد شد.

مهدی فتح الله رئیس واحد شهرقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره هم‌جواری دانشگاه با صنعت و اثرات آن برای ایجاد کارآفرینی در کشور گفت: برای هرکدام از واحدهای دانشگاه آزاد یک ماموریت مشخصی تعریف شده است و واحدهای غرب استان تهران با توجه به قرارگیری در منطقه صنعتی به عنوان قطب صنعتی استان شناخته شدند که ماموریت این واحدها تمرکز روی حل مسائل صنعت و تجارت است.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌های موجود در واحدهای غرب استان تهران، رایزنی و تبادلات بسیاری در زمینه برقراری ارتباط دانشگاه با صنایع مختلف انجام گرفته و کتابچه‌ای تحت عنوان نظام موضوعات، برنامه علمی صنعت و تجارت تهیه شده است که در این اثر، موضوعات و مسائل کشور در زمینه صنایع گوناگون مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس واحد شهرقدس در ادامه خاطرنشان کرد: موضوعات و مسائل مربوط به صنایع مختلف کشور در این کتابچه به عنوان محور‌هایی مشخص در اختیار پژوهشگران و استادان واحدهای دانشگاهی غرب استان تهران قرار گرفته است تا بر این مبنا برای حل مسائل صنایع مختلف در کشور گام‌هایی موثر برداشته شود.

فتح الله درباره اثرات موثر هم‌جواری دانشگاه با صنعت تاکید کرد: بدون شک، قرار گرفتن دانشگاه در دل صنعت و استفاده صنعت از دانش بومی متخصصان داخلی و شناخت دانشگاه از نیازهای صنعت، اثرات انکارناپذیری در جهت خودکفایی و رونق تولید دارد که منجر به توسعه و تحول کشور خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: سراهای نوآوری در حوزه صنعت و تجارت هم در واحد شهر قدس راه‌اندازی شده تا در این فضا تبادلات مناسبی در جهت انتقال دانش و تجربه صورت گیرد و با صاحبان صنایع در این سرای نوآوری تبادلات و رایزنی‌هایی انجام و تفاهم‌نامه‌‌هایی منعقد شده است.

رئیس واحد شهرقدس درباره اثرات مفید ایجاد سرای نوآوری در حوزه صنعت تاکید کرد: حضور صنایع مختلف در سرای نوآوری دانشگاه، سبب ایجاد تعامل و اعتماد متقابل میان صنعت و دانشگاه می‌شود که در نهایت، این شکاف موجود را رفع و منجر به توسعه و رونق تولید خواهد شد.

فتح الله یادآور شد: مرکز رشد صنعت و تجارت را با محوریت بنگاه های کوچک و متوسط مجوز گرفتیم و راه اندازی کردیم که ستاد آن در واحد شهر قدس و بستر آن در واحد ملارد است که متقاضیان حضور در این مرکز صاحبان ایده و فناوری هستند.

وی متذکر شد: در حال حاضر، چند تفاهم‌نامه با شهرک‌های صنعتی غرب استان تهران منعقد کردیم و مدرسه اشتغال را در واحد شهر قدس ایجاد کردیم که ماموریت این مدرسه توانمند کردن دانشجویان برای ورود در عرصه اشتغال است و 50 دانشجو در این مدرسه، دوره‌های مهارتی مرتبط با رشته تخصصی خود را طی می‌کنند.

رئیس واحد شهرقدس تصریح کرد: مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد واحد شهرقدس با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دست احداث است که طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خواهد شد. مراکز نوآوری نسل توسعه یافته‌تری نسبت به مراکز رشد است که حیطه ماموریتی وسیع‌تری دارد و خدمات تخصصی‌تری را در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005302

وب گردی

وب گردی