تکمیل چرخه تامین مالی حوزه دانش‌بنیان

یکی از اقدامات معاونت عملی و فناوری در حمایت از اقتصاد دانش بنیان کشور، تکمیل چرخه تامین مالی این حوزه است که این مهم با اقداماتی چون تسهیل مقدمات تامین مالی و تدوین شیوه نامه ارزشگذاری عملیاتی می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حسین اسفندیاری سرپرست معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری به دنبال تحقق تکمیل چرخه تامین مالی حوزه دانش‌بنیان است. برای این هدف نیز اقدام به اجرای پایلوت چند طرح ارزش گذاری توسط کارگزاران منتخب کرده است.

وی افزود: در همین راستا در کمیسیون علمی هیات دولت پیشنهادی مبنی بر واگذاری سامانه ارزش گذاری دارایی های نامشهود به معاونت علمی ارائه شده و با هماهنگی دفتر فنی سازمان برنامه و بودجه، نامه آمادگی معاونت برای قبول مسئولیت سامانه ارسال شده است.

به گفته اسفندیاری، اعتبارسنجی، تجمیع اطلاعات زیست بوم فناوری، ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی و استفاده از اطلاعات و ظرفیت‏های نهادهای تخصصی برای تهیه گزارشات اعتبارسنجی کلیه فعالان زیست بوم فناوری شامل معاونت علمی، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت های دانش بنیان، صندوق‏ های پژوهش و فناوری و غیره از دیگر اقدامات این معاونت برای تکمیل چرخه تامین مالی حوزه دانش‌بنیان است.

وی همچنین تصریح کرذ: توسعه استفاده از اعتبارافزاها در تجهیز منابع مالی نیز از دیگر اقدامات مهم معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که در این زمینه نیز اقداماتی چون همکاری با شرکت کودیت کره جنوبی برای استفاده از تجربیات ضمانت اعتباری صورت گرفته است.

اسفندیاری در ادامه بیان کرد: همچنین امکان قبول ضمانت نامه‏ های صندوق‏ های پژوهش و فناوری در تفاهم نامه با بانک های کشاورزی و توسعه صادرات و امکان استفاده از صندوق‏ های پژوهش و فناوری به عنوان رکن ضامن در بازار سرمایه نیز از دیگر اقدامات معاونت در این حوزه است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ادامه داد: همکاری در اجرایی شدن تامین مالی جمعی، توسعه سرمایه گذاری جسورانه از طریق همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق های جسورانه بورسی و صندوق های پژوهش و فناوری از دیگر اقدامات معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه برای توسعه ابزارهای تامین مالی حوزه دانش بنیان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005323

وب گردی

وب گردی