مشکلات صنعت سیمان با فناوری و نوآوری رفع می‌شود

چهاردهمین جلد از کتاب بررسی جهانی شرکت های استارتاپ در حوزه سیمان و بتن توسط انتشارات دانش بنیان فناور منتشر شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اعلام انتشار این کتاب بیان کرد: بررسی روند بازار بتن، سیمان و صنایع وابسته یکی از موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است. میزان رشد اقتصادی در دنیا باعث توسعه شهرها و ساخت و ساز شده است که خود تاثیر بسزایی در رشد تقاضای سیمان و بتن ایفا می کند. این امر عاملی برای افزایش جذابیت و رقابت برای کسب بازار بیشتر میان شرکت های فعال در این صنعت است. پس بررسی تجربیات شرکت های استارتاپ و اقدامات آنها در ارتقاء و رونق این حوزه می تواند تاثیرگذار باشد.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: اکنون در تمام صنایع نام شرکت های نوپا و استارتاپی یکی از مهمترین مباحثی است که مشاهده می شود. استارتاپ ها با چابکی و نوآوری که در کسب و کار خود دارند کمک شایانی به شرکت های بزرگ که به طور معمول برای تغییر پیچیدگی بیشتری دارند، کرده است. حل مشکلات صنعت سیمان با کمک فناوری و نوآوری خدمت مهم این شرکت ها به این صنعت است. توجه به اتفاقات و نقش آفرینی در این اکوسیستم یک فاکتور مهم برای شرکت های بزرگ سیمانی است که با کمک آن می توانند جایگاه خود را در بازار سیمان حفظ و ارتقاء دهند.

به گفته کرمی، نقش استارتاپ ها در صنعت سیمان و بتن، چالش ها و فرصت های کلیدی حوزه سیمان و بتن، ارائه راهکارهای استارتاپی برای مسائل راهبردی این حوزه، نوآوری در فرآیندهای تولید سیمان و بتن، اصلاح و بازسازی بتن و کاربردهای جدید از سیمان و بتن از موارد مطرح شده در این کتاب است.

تا کنون 14 جلد از سلسله گزارش‌های بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپی در حوزه‌های مختلف کسب و کار توسط ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شده است که این اقدام با توجه به فرهنگ سازی و توسعه زیست بوم شرکت های نوپا، دانش بنیان و استارتاپی به عنوان یکی از ماموریت های اصلی معاونت علمی و فناوری صورت گرفته است. با انتشار این مجموعه توسط انتشارات دانش بنیان فناور و شناخت چالش های پیش روی فعالان حوزه های مختلف در جهان می تواند کمکی برای شکل گیری و رشد پویا تر آنها در کشور باشد. علاقه مندان به ابتیاع این انتشارات می توانند برای دریافت فایل pdf اینجا کلیک کنند. همچنین علاقمندان برای دریافت سایر جلدهای کتاب می توانند به سایت معاونت علمی و فناوری بخش مجموعه کتاب های استارتاپی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005327

وب گردی

وب گردی