نگاه ایران به دانشجویان خارجی مثل آمریکا ابزاری نیست

رئیس دانشگاه خوارزمی تأکید کرد: آمریکا دانشجویانی از سراسر دنیا از جمله ایران را جذب کرده و بعد از پایان دوران تحصیل، آنها را به نیروی کار تبدیل می‌کند ولی ایران چنین نگاهی به دانشجوی غیر ایرانی ندارد.

عزیزالله حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه دانشگاه خوارزمی برای جذب دانشجویان غیرایرانی اظهار کرد: دانشگاه ما جزو دانشگاه‌های معتبر کشور محسوب شده و دارای سطح علمی قابل دفاعی است. هر چند نام دانشگاه ما، کمتر از یک دهه پیش به «خوارزمی» تغییر کرده اما قدمتی بیش از یک قرن دارد و تأثیر محسوسی بر ارتقای کیفیت آموزش عالی گذاشته است.

وی ادامه داد: جذب دانشجوی خارجی از جمله برنامه‌های محوری ما در سال‌های اخیر بوده و معتقدم در این زمینه موفق عمل کرده‌ایم. بیش از 10 کشور جهان در دانشگاه خوارزمی، نماینده دارند. تعاملات و ارتباطات بین‌المللی بسیار خوبی نیز با دانشگاه‌های معتبر دنیا داریم و مدام دانش استادان خود را به‌روز می‌کنیم تا دانشجویان ایرانی و غیرایرانی دانشگاه خوارزمی، بالاترین سطح علمی را هنگام فارغ‌التحصیلی داشته باشند.

رئیس دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: دانشجویانی از کشورهای همسایه مانند افغانستان، عراق و حتی قاره‌های اروپا و آفریقا در دانشگاه ما تحصیل می‌کنند و طبق مصوبه جدیدمان، شهریه دانشجویان خارجی را هم به ریال دریافت می‌کنیم تا دچار مشکلات ارزی نشویم. پیش از این، شهریه به صورت دلاری توسط دانشجویان غیر ایرانی پرداخت می‌شد ولی حالا دانشجویان خارجی، معادل شهریه را به صورت ریالی می‌پردازند.

حبیبی خاطرنشان کرد: هدف ما از جذب دانشجوی غیرایرانی، آموزش صحیح علوم و همچنین تصحیح ذهنیت نادرستی است که غرب از کشور ما در ذهن مردم دنیا ساخته است. آمریکا، دانشجویانی از سراسر دنیا از جمله ایران را جذب کرده و بعد از پایان دوران تحصیل، آنها را به نیروی کار برای پیشرفت کشورشان تبدیل می‌کند.

وی افزود: ایران چنین نگاهی به دانشجوی غیر ایرانی ندارد و تنها هدفش، تبادل علمی است. ما علم را به شکل انحصاری برای خودمان نمی‌خواهیم و از پیشرفت کشورهای منطقه هم استقبال می‌کنیم. تعداد دانشجویان خارجی خود را هم سال به سال از نظر کیفی و هم از لحاظ کیفی افزایش می‌دهیم تا جهان بیشتر با دانشگاه خوارزمی و کیفیت بالای سطح علمی ایران آشنا شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005330

وب گردی

وب گردی