اجازه نمی‌دهیم فضای دانشگاه تهران ملتهب شود

رئیس دانشگاه تهران در جمع دانشجویان این دانشگاه گفت: قطعا از طریق قانونی موضوعات اخیر دانشگاه تهران را پیگیری خواهیم کرد و نمی گذاریم فضای دانشگاه با این اتفاقات ملتهب شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درپی التهابات اخیر دانشگاه تهران که عده‌ای از دانشجویان در اعتراض به وجود قانون حجاب در دانشگاه‌ها به وجود آورده بودند، بسیج دانشجویی این دانشگاه در نامه‌ای به محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، خواستار حضور وی در جمع بسیجیان و پاسخ به سوال آنها درخصوص تجمع دانشجویان هنجارشکن شدند.

نیلی احمدآبادی نیز امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تهران در خصوص اتفاقات اخیر دانشگاه حضور پیدا کرد و به سؤالات دانشجویان پاسخ داد.

رئیس دانشگاه تهران در خصوص تجمع دو روز گذشته برخی دانشجویان در اعتراض به برخورد مسئولان حراست دانشگاه گفت: متأسفانه این موضوعات کوچک نباید خوراک دستگاه‌های مخالف نظام شود.

وی افزود: ما قطعا از طریق قانونی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و نمی گذاریم فضای دانشگاه با این اتفاقات ملتهب شود.

رئیس دانشگاه تهران گفت:‌ من از دانشجویان می‌خواهم دانشجویان باید مشکلات خود را به ما ارجاع کنند تا شاهد مشکلات روز دوشنبه دانشگاه تهران نباشیم؛ ما باید با کمک یکدیگر تمام مشکلات را حل کنیم.

نیلی خاطرنشان کرد: طبق گزارش رسیده از حراست تعداد افراد حاضر در تجمعات اخیر 120 نفر بوده است، نه 300 نفر وبعضی از اعداد کذب است.

وی در خصوص آیین نامه جدید دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر هیچ اقدام تازه‌ای در خصوص آیین نامه جدید نکرده‌ایم. بعضی از مواقع ممکن است برخی از دانشجویان به آیین نامه اعتراض کنند.

نیلی در ادامه گفت:باید مشکلات را نه تنها در سطح دانشگاه بلکه در سطح کل به‌خصوص جامعه حل کنیم.

رئیس دانشگاه تهران افزود: ما برای این موضوع باید راهکار ارائه دهیم. ما به تنهایی نمی توانیم ضربتی عمل کنیم و خوشبختانه تاکنون توانسته‌ایم تا حدودی موفق عمل کنیم. مسئولیت اتفاق اخیر بر عهده دانشگاه است و باید حل شود.

نیلی اضافه کرد: شرایط و هنجارهای درون دانشگاه باید بهبود یابد. اگر چه شرایط ظاهری دانشجویان در درون متفاوت است؛ ولی باید از طریق ارائه راه‌حل، برطرف شود.

وی در خصوص اعتراض یکی از دانشجویان به مدیریت او در دانشگاه تهران گفت: اگر به مدیریت من انتقاد دارید، نباید سرمایه ملی (دانشگاه تهران) زیر سؤال برود و مشکلات باید در دانشگاه حل شود.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه به راه اندازی مرکز مشاوره در دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: در دانشگاه تهران، بک مرکز مشاوره راه‌اندازی شده که آسیب‌های اجتماعی اعم از ورزشی، فرهنگی و... را رصد و پیگیری می کند.

نیلی احمدآبادی افزود: کمیته انضباطی در این زمینه ورود کرده و ظرف 3 ماه آینده برابر قانون با افراد خاطی برخورد می‌شود تا دیگر شاهد این ناهنجاری‌ها نباشیم.

وی در ادامه گفت: دانشگاه تمامی ابزارهای قانونی خود را در برابر این مشکلات استفاده می‌کند تا شرایط بهبود پیدا کند.

نیلی در خصوص برخورد با اردوهای مختلط گفت: ببینید اقدام برای رفع مشکل را نیز بپذیرید. دانشگاه درحد خود اقدام کرده است.

وی افزود: دانشگاه معتقد است با اجرای همین قوانین در قالب گروه‌های همفکری می‌تواند مشکلات را برطرف کند. شما فکر می‌کنید کمیته انضباطی کاری نکرده‌است زیرا احکام آن محرمانه است و ما باید حداقل برخورد انضباطی را داشته‌باشیم.

نیلی بیان کرد: شما ببینید ما به موضوعات طور دیگر نیز باید نگاه کنیم. چرا یک دانشجو تقلب می‌کند؟ چرا دانشجو امکان دارد دست به کارهای ناهنجار بزند؟ زیرا ممکن است او تفاوت‌هایی داشته باشد و امکانات دانشگاه پاسخگوی او نباشد.

گفتنی است یک دانشجو قصد حمله به محل سخنرانی رئیس دانشگاه تهران را داشت که با واکنش دانشجویان و حراست از محل سخنرانی بیرون رانده شد.

در ادامه نیز بیانیه‌ای توسط دانشجویان بسیجی قرائت شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1005345

وب گردی

وب گردی