مشارکت بیش از ۲۰ کشور  در کارگاه بین المللی سیاستگذاری ترویج علم، فناوری و نوآوری

رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با بیان اینکه شرکت کنندگان از بیش از ۲۰ کشور در این کارگاه بین المللی شرکت می کنند، گفت: هدف از برگزاری این کارگاه ترویج علم در کشور های در حال توسعه و ترسیم نقشه راه آینده سیاستگذاری علم و فناوری برای این کشورها است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نشست شورای سیاستگذاری کارگاه بین المللی سیاستگذاری ترویج علم، فناوری و نوآوری، روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار شد. این نشست که با هدف برنامه ریزی جهت برگزاری کارگاه بین المللی سیاستگذاری ترویج علم، فناوری و نوآوری در تاریخ ۲۷ الی ۲۹ خرداد برگزار شد.

در ابتدای این نشست وحید احمدی، مشاور وزیر و رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به اهمیت برگزاری این کارگاه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: برگزاری این کارگاه مقدمه ای برای اثرگزاری منطقه ای و فرا منطقه ای می باشد و با توجه انتخاب مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به عنوان نهاد میزبان کرسی ترویج علم یونسکو، این کارگاه میتواند شروع خوبی برای فعالیت های بین‌المللی باشد.

رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با بیان اینکه شرکت کنندگان از بیش از ۲۰ کشور در این کارگاه بین المللی شرکت می کنند افزود: هدف از برگزاری این کارگاه ترویج علم در کشور های در حال توسعه و ترسیم نقشه راه آینده سیاستگذاری علم و فناوری برای این کشورها است. مشاور وزیر اضافه کرد باید گروه های فعال و تاثیرگذار مشخص شوند و شبکه ای از افراد در سطح داخل و کشورهای جنبش عدم تعهد تشکیل شود.

در ادامه این نشست مسائل اجرایی و علمی این کارگاه بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با همکاری مرکز علم و فناوری جنبش عدم تعهد (NAM S&T)، کارگاه بین المللی سیاستگذاری ترویج علم، فناوری و نوآوری را در تاریخ ۲۷ الی ۲۹ خردادماه در تهران برگزار می نماید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005367

وب گردی

وب گردی