هلند و آلمان ماموریت نظامی خود رد عراق را تعلیق کردند

هلند و آلمان ماموریت نظامی خود در عراق را به حالت تعلیق درآوردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دولت هلند اعلام کرد ماموریت گروهی از نیروهای نظامی این کشور در عراق را به حالت تعلیق در آورده است. خبرگزاری دولتی هلند، دلیل این اقدام را برخی نگرانی‌های امنیتی عنوان کرده است.

نیروهای نظامی هلند در شمال عراق (اربیل) در کنار نیروهای نظامی دیگر کشورهای خارجی حضور دارند. این گزارش جزئیات بیشتری در خصوص دلایل اتخاذ این تصمیم و ابعاد آن ارائه نداده است.

همزمان با اقدام هلند، آلمان نیز برنامه‌های آموزش‌ نظامی خود در عراق را به حال تعلیق درآورد. خبرگزاری رسمی آلمان «دی‌پی‌ای» این خبر را به نقل از منابع نظامی منتشر کرد. آلمان حضور نظامی گسترده‌ای در عراق ندارد و گروهی از افسران و مستشاران نظامی آلمانی تنها برای آموزش و مشاوره به نیروهای دولتی در خاک عراق مستقر هستند.

از طرفی دیگر فرانسه می گوید به رغم شرایط موجود به فعالیت های نظامی خود در عراق که به زمینه آموزش محدود می شود ادامه خواهد داد.

یک منبع نزدیک به وزارت دفاع فرانسه ضمن اشاره به نکته یاد شده، تاکید کرد که کشورش برنامه ای برای تعلیق فعالیت های آموزش نظامی خود در عراق ندارد.

این منبع فرانسوی که نخواست نامش فاش شود در ادامه یادآور شد: «در حال حاضر قرار نیست هیچ تغییری در تعهدات و برنامه نظامی ما در عراق حاصل شود».

بر اساس این گزارش هیات مامور از سوی ارتش فرانسه برای فعالیت در زمینه آموزش نظامی در عراق هم اکنون سیصد عضو دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1005392

وب گردی

وب گردی