مبلغ قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها به 500 میلیارد تومان می‌رسد

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: میزان مبلغ قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها، به 500 میلیارد تومان در سال می‌رسد و ضروری است این مبلغ افزایش پیدا کند.

مسعود برومند در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به عدم اعتماد برخی مدیران اجرایی برای سپردن طرح‌های پژوهشی به دانشگاه‌ها اظهار کرد: این موضوع شامل حال تمامی دستگاه‌ها نمی‌شود و تنها در بخشی از آن‌ها وجود دارد؛ زیرا حجم قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها، در هر سال بیانگر رقم خوبی است و میزان آن به 500 میلیارد تومان می‌رسد، البته لازم است این مبلغ افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در بحث اعتماد مدیران اجرایی برای سپردن طرح‌های پژوهشی خود به دانشگاه‌، چندین فاکتور وجود دارد. در درجه اول نیاز است که در یک دستگاه، شرکت و یا بخش ایجاد می‌شود تا بتواند از پژوهش‌های دانشگاهی استفاده کند.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار کرد: نکته دوم بررسی توانایی دانشگاه‌ها در برآورده کردن خدمات مورد انتظار دستگاه است؛ یعنی باید بررسی شود خدمات و نیازهایی که در یک دستگاه وجود دارد دقیقا می‌تواند توسط دانشگاه‌ها رفع شود یا خیر. مواردی که پیش‌تر به آن اشاره شد، مفهومی است که باید در نظام عرضه و تقاضا به خوبی شکل گیرد.

وی بیان کرد: من تصور می‌کنم که هر چقدر شرایط به سمتی رود که دستگاه‌ها احساس نیاز بیشتری به دانشگاه‌ها داشته باشند، اطمینان مدیران اجرایی در راستای سپردن طرح‌های پژوهشی به دانشگاه‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005397

وب گردی

وب گردی