اختلاف بین اپل و اینتل

با بروز برخی اختلافات بین اپل و اینتل ممکن است معرفی مودم 5G  و اختصاصی اپل با تاخیر مواجه شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بدلیل اختلافات بوجود آمده بین اینتل و اپل و همچنین توافق صورت گرفته اخیر بین دو شرکت کوالکام و کوپرتینویی ها، انتظار می رود معرفی مودم اختصاصی اپل تا سال ۲۰۲۵ با تاخیر مواجه شود.

آخرین گزارش‌های منتشر شده نشان دهنده این نکته است که تنش‌هایی بین دو شرکت اپل و اینتل درجریان است. البته به‌نظر می‌رسد که این مشکلات جدید نیستند و به پیش از مسائل اخیر مربوط‌به مودم 5G باز می‌گردند. منبعی آگاه ولی ناشناس در گفتگویی با The Information اعلام کرد که جانی سروجی، مدیر بخش سخت‌افزار اپل نسبت به ارتباط کوپرتینویی‌ها با اینتل اظهار ناامیدی کرده است.

طی چند سل گذشته، اپل و کوالکام تنش‌های شدیدی را تجربه کردند و درنهایت دوشرکت به دعوای حقوقی بلندمدت پایان دادند. باتوجه‌به توافق اپل و کوالکام و تنش‌های شدید بین اینتل و کوپرتینویی‌ها، به‌نظر می‌رسد نباید تا سال ۲۰۲۵ منتظر مودم اختصاصی اپل باشیم.

اوایل سال ۲۰۱۷، اپل خط تولید گوشی آیفون جدیدش را برای عرضه‌ در سال بعد آماده می‌کرد اما براساس اعلام دو نفر که از این ارتباطات اطلاع داشتند، مودم اینتل با شماره‌ی ۷۵۶۰ عملکرد درستی روی گوشی‌های آیفون جدید نداشتند. این اولین‌بار بود که اپل به‌صورت انحصاری از مودم‌های اینتل به‌جای استفاده از مودم‌های کوالکام، در گوشی‌های آیفون استفاده می‌کرد. تاکنون، اینتل چهار مرتبه مودم‌ خود را به‌روزرسانی کرده است تا بتواند عملکردی در رقابت با مودم‌های کوالکام ارائه دهد. اما مسایلی همچون عدم توجه به زمان‌های برنامه‌ریزی شده و مشکلات فنی تراشه‌ها، باعث نگرانی مدیران اپل شد.

پیش‌تر گفته شده بود که اپل طراحی مودم‌های اختصاصی خود را آغاز کرده است. پیش از آخرین دادگاه اپل و کوالکام، به‌نظر می‌رسید کوپرتینویی‌ها به‌شدت علاقه‌مند هستند تا مودم اختصاصی خود را هرچه سریع‌تر توسعه دهند. اما با توافق دو شرکت، به‌نظر می‌رسد اپل دیگر تعجیل و شتاب پیشین را در توسعه‌ مودم اختصاصی ندارد. باتوجه به اینکه کوالکام مودم مورد نیاز اپل را تأمین خواهد کرد، به‌نظر می‌رسد تا سال ۲۰۲۵ شاهد معرفی مودم اختصاصی اپل نخواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005404

وب گردی

وب گردی