ستاد امر به معروف و نهی از منکر از پشتوانه کامل قانونی برخوردار است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: چهار سال از تصویب قانون حمایت از آمران به معروف می‌گذرد و بر مبنای آن، ستاد امر به معروف و نهی از منکر از پشتوانه کامل قانونی برخوردار است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: چهار سال از تصویب قانون حمایت از آمران به معروف می‌گذرد و بر مبنای آن، ستاد امر به معروف و نهی از منکر از پشتوانه کامل قانونی برخوردار است، با این حال معتقدیم عملکرد‌ها در زمینه امر به معروف، خوب نبوده چرا که این فریضه به روابط میان انسان‌ها آن هم در یک حوزه خاص همچون عفاف و حجاب خلاصه شده است.

محبی در ادامه گفت: امام کاظم(ع) فرموده‌اند: اگر امر به معروف نکنید، اشرار بر شما حاکم می‌شوند و هر چه دعا کنید، مستجاب نخواهد شد، همچنین امام علی(ع) نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند که اگر حاکمان اصلاح شوند، مردم اصلاح می‌شوند. با این مقدمه، امر به معروف حاکمان از سوی مردم در اولویت و واجبی عینی است، اگر مردم یاد بگیرند که حاکمان را درست امر به معروف کنند، فرهنگ مسئولیت اجتماعی تقویت می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به سخنی از آیت‌الله جوادی آملی که می‌گوید: ظاهر مردم ایران، باطن مسئولان جمهوری اسلامی است، گفت: اگر ناهنجاری‌هایی بین مردم وجود دارد بخاطر مسئولان است، ما آموزش نحوه صحیح امر به معروف و ترویج مطالبه‌گری از طریق رسانه را در اولویت قرارداده‌‌ایم. همه به اشتباه فکر می‌کنند که ستاد امر به معروف مجری مقابله با منکرات است در حالی که این ستاد، تنها وظیفه فرهنگ‌سازی و احیای امر به معروف را به عهده دارد.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام میرزایی، معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفتکرویکردهای جدید ستاد برگرفته از حکم آیت‌الله صدیقی، رئیس ستاد برای حجت‌الاسلام محبی است، رویکرد ما این است که جایگاه امر به معروف را در کشور ارتقا بدهیم و مردم بتوانند از مسئولان مطالبه کنند، کسی نباید فکر کند که این ستاد، گشت ارشاد است.

وی به راهکارهایی همچون تأسیس سازمان مردم‌نهاد در زمینه امر به معروف، آموزش‌های تخصصی به طلایه‌داران امر به معروف، تهیه اطلس مسائل و مشکلات مردم در استان‌های مختلف و تدوین سازوکار جدید برای شوراهای امر به معروف در دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و از ترویج مطالبه‌گری در نهادها و ادارات کشور خبر داد.

حسین علی مددی، معاون رسانه، فرهنگ‌سازی و آموزش ستاد امر به معروف نیز به تولیدات جدید این مجموعه در زمینه انیمیشن، دوربین‌مخفی، کلیپ آموزشی اشاره کرد و از برگزاری جشنواره فصلی و مردمی امر به معروف بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.

در پایان این نشست از جدیدترین پیمایش میدانی ستاد امر به معروف که توسط مرکز افکارسنجی دانشگاه تهران انجام شده است، رونمایی به عمل آمد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1005423

وب گردی

وب گردی