مجموعه ای از تکنیک ها و روش ها روابط عمومی را تشکیل می دهند

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: روابط عمومی به مجموعه ای از روش ها و تکنیک هایی گفته می شود که گروه های مختلف نظیر سازمان ها، اصناف، احزاب سیاسی یا دولت ها و نظایر آن استفاده می کنند که پیرامون فعالیت های خود اطلاع رسانی کنند، چهره سازمان خود را بهتر سازند و مشتری جلب کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شادی ضابط عضو هیات علمی و مدیر گروه ارتباطات و مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به مناسبت روز روابط عمومی گفت: روابط عمومی به مجموعه ای از روش ها و تکنیک هایی گفته می شود که گروه های مختلف نظیر سازمان ها، اصناف، احزاب سیاسی یا دولت ها و نظایر آن استفاده می کنند که پیرامون فعالیت های خود اطلاع رسانی کنند، چهره سازمان خود را بهتر سازند و مشتری جلب کنند.

وی افزود: ارتباطات درون سازمانی جهت برقراری، گسترش و بهبود فضای اعتماد، دوستی و انسجام بین اعضای مختلف سازمان یا نهاد است. در عین حال روابط عمومی باید تلاش کند تا در عین انجام این وظایف فرهنگ آن سازمان را گسترش دهد و انگیزه کارکنان را بالا ببرد. ارتباطات برون سازمانی در جهت توسعه رابطه نهاد یا سازمان با مخاطبین مختلف اعم از مشتریان، نمایندگان مردم (شورای شهر، مجلس و غیره)، رسانه ها و نظایر آن است. یک نقش مهم دیگر روابط عمومی که برای سازمانهایی مثل دانشگاه آزاد هم خیلی حیاتی است خلق و بالابردن سرمایه همدلی و تقویت تصویر مثبت سازمان است.

ضابط ادامه داد: رابطه نزدیک با رسانه ها و حفظ رابطه مداوم و منظم با آنها جهت بهتر کردن تصویر دانشگاه آزاد نزد جوانان متقاضی ادامه تحصیل، اطلاع رسانی منظم به مخاطبین یا شخصیتهای مشخص به شکل محتواهای دیجیتال از طریق راههای ارتباطی اینترنتی مثل صفحه اینستاگرام، کانال ها یا ایمیل و نظایر آن، استفاده از اشکال مختلف تبلیغ، مانند بنر، پیامک، تراکت، دعوت دانش آموزان به بازدید از دانشگاه، برگزاری نمایشگاه، نمایش، مسابقه و نظایر آن در داخل دانشگاه و دعوت عموم مردم جهت بازدید، اسپانسرینگ فعالیتهای مختلف فرهنگی، تفریحی، ورزشی و نظایر آن از جمله وظایفی است که به عهده روابط عمومی ها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005428

وب گردی

وب گردی