بیش از ۴۵۰ نوع خدمت از طریق کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه آزاد ارائه می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از برنامه‌ریزی و تلاش برای مرجع دانش بودن در برخی زمینه‌های علمی سخن گفت و افزود: بیش از ۴۵۰ نوع خدمت از طریق کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه آزاد قابل ارائه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی در جلسه‌ی عقد تفاهم‌نامه با شرکت نفت اردبیل اظهار کرد: باید دنبال آن باشیم که مرجع دانش باشیم نه صرف مصرف‌کننده که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

وی افزود: در زمینه‌هایی می‌توانیم از طریق سامانه‌ی نشریات که از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل مدیریت می‌شود، کشورمان را در حیطه‌های خاصی مرجع دانش معرفی کنیم.

او بر تشکیل تیم مشترک برای انجام کارهای تحقیقاتی تاکید کرد و گفت: تشکیل تیم مشترک برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی به صورت فرایند دائمی جزو ضرورت‌های حوزه انرژی است که با هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی و تجهیزاتی دو مجموعه، هدف‌های بزرگی را دنبال کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ادامه داد: در ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زمینه های مختلف آموزشی می‌توان از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی چه به لحاظ تجهیزات و چه به لحاظ بنیه‌ی علمی برای رفع نیازهای آموزشی سازمان‌ها استفاده کرد که حضور 460 عضو هیات علمی بهترین گنجینه برای فناوری، تولید دانش و تکنولوژی و تبدیل علم به ثروت به حساب می‌آید.

رسولی با بیان اینکه 450 نوع خدمات از طریق کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی قابل ارائه است، گفت: هر ایده‌ای که جنبه‌ی فناورانه داشته باشد در این دانشگاه مورد حمایت قرار می‌گیرد تا به مرحله‌ی تجاری‌سازی برسد و سرمایه‌گذاری لازم صورت می‌گیرد.

وی بنیه‌ی وزارت نفت را نسبت به سازمان‌های دیگر علمی‌تر خواند و افزود: وزارت نفت دارای ساختار و بدنه‌ی قوی علمی است و موفقیت‌هایی که شرکت نفت اردبیل تاکنون در حوزه‌ی پژوهش به دست آورده نشانگر دیدگاه‌های علمی در این مجموعه است.

رئیس شرکت نفت منطقه‌ی اردبیل نیز همکاری‌های علمی و تحقیقاتی با دانشگاه آزاد اسلامی را مهم ارزیابی کرد.

مدنی گفت: دانشگاه‌ها زیربنای پژوهشی شرکت نفت محسوب می‌شود و تعامل با دانشگاه باعث شده حوزه‌ی پژوهش اردبیل همواره از رتبه‌های برتر در سطح کشور برخوردار باشد.

وی افزود: تاکنون 27 پروژه از سوی دانشجویان انجام شده و آماده‌ی همکاری در زمینه‌های مختلف علمی به خصوص پروژه‌های دانشجویی و طرح‌های تحقیقاتی با دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل هستیم.

کد خبر: 1005430

وب گردی

وب گردی