کارکنان بزرگترین شرکت نفتی آمریکا از عراق خارج نشده اند

وزارت نفت عراق تاکید کرد شاهد هیچ گونه فرآیند تخلیه یا خروج کارکنان بزرگ ترین شرکت نفتی آمریکا از این کشور نبوده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «فیاض حسن نعمه»، معاون وزارت نفت عراق اعلام کرد که مسئولان شرکت نفتی «اکسون موبیل» آمریکا برای وی تاکید کردند که بر خلاف آن چه در برخی رسانه ها منتشر شده، کارکنان شرکت را از میدان نفتی «غرب قرنه» در استان نفت خیز بصره در جنوب این کشور خارج نکرده اند.

به گفته نعمه، مسئولان شرکت اکسون موبیل در این باره خاطر نشان ساختند که کارکنان این شرکت در کنار همکاران عراقی و خارجی خود در کنسرسیوم شرکت های پیمانکار طرح توسعه میدان نفتی غرب قرنه، به فعالیت خود بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ادامه می دهند.

«عاصم جهاد» سخنگوی وزارت نفت عراق نیز در این باره تاکید کرد که این وزارتخانه، به تامین محیط امنیتی مناسب برای فعالیت شرکت های بین المللی و حفظ جان کارکنان آنها اهتمام می ورزد و با هماهنگی نهادهای امنیتی نیز همواره برای دستیابی به این هدف تلاش می کند.

به گفته جهاد، کارکنان شرکت های نفتی فعال در عراق از حمله اکسون موبیل به عنوان بزرگ ترین شرکت نفتی آمریکا، با هیچ گونه مشکل امنیتی یا تهدیدی رو به رو نیستند و به کار خود برای توسعه میدان های نفتی این کشور ادامه می دهند.

این در حالی است که پیشتر گزارش هایی منتشر شده بود که مدیریت شرکت، کارکنان خود را از ترس این که مورد تعرض قرار گیرند، از استان بصره خارج کرده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1005440

وب گردی

وب گردی