مرگ و میر 53 درصد سبزواری ها بر اثر بیماری های قلب و عروقی

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: 53 درصد از مرگ و میرهای جمعیت شهری شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است.

به گرارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا مسلم در نشست خبری بسیج ملی کنترل فشار خون گفت: میانگین مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی در کشور حدود 50 درصد است که این شاخص در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سه درصد بیشتر از آن است.

وی افزود: از مهمترین علل بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون بالاست و سکته های قلبی و مغزی، عارضه های کلیوی و قلبی از عوارض این بیماری است.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی سبزوار اضافه کرد: بسیج همگانی کنترل فشار خون در مناطق تحت پوشش این دانشگاه همزمان با دیگر نقاط کشور از 27 اردیبهشت روز جهانی فشار خون آغاز می شود و تا 15 تیر ماه ادامه دارد.

دکتر مسلم گفت: 240 هزار فرد بالای 30 سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه وجود دارند که با برنامه ریزیهای لازم بیش از 50 درصد این جمعیت از نظر ابتلا به بیش فشاری خون غربالگری می شوند.

رییس ستاد اجرایی بسیج کنترل فشار خون ادامه داد: در اجرای طرح کشوری بسیج همگانی کنترل فشار خون، 195 خانه بهداشت، 28 پایگاه سلامت، 38 مرکز خدمات جامع سلامت، 16 ایستگاه سیار و 13 تیم سیار فشار خون افراد بالای 30 سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه را غربالگری می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005444

وب گردی

وب گردی