تولید ثروت و کارآفرینی، رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: در رویکرد جدید دانشگاه آزاد، حرکت به سوی شرکت‌های دانش‌بنیان قوت یافته و این امر منجر به پیشرفت این دانشگاه به سمت دانشگاه‌های نسل سوم بوده که مبتنی بر کارآفرینی و تولید ثروت است. 

محمدکاظم کاوه پیشقدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اثر‌گذاری دانشگاه آزاد در توسعه همه‌جانبه کشور و کمک به حل مسائل جامعه گفت: مهم‌ترین کمک دانشگاه آزاد در عمر 37 ساله خود، افزایش سطح فرهنگ عمومی، ارتقای دانش و به دنبال آن کارآفرینی و ایجاد اشتغال بوده است.

وی افزود: این دانشگاه با ایجاد واحدهای مختلف در محروم‌ترین نقاط کشور، امکان تحصیل برای بسیاری از افراد را فراهم کرد و این گسترش سطح سواد تاثیری مستقیم بر رشد فرهنگ عمومی در تمام نقاط ایران داشته است. در گذشته که ورود به دانشگاه به دلیل ظرفیت محدود در دانشگاه‌های دولتی سخت انجام می‌شد، امروز این سد شکسته شده و در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، پذیرش دانشجو در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد در کل کشور انجام می‌شود. امروز در جایی ایستادیم که بسیاری از مسئولان کشور از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با اشاره به نقش سازنده توسعه دانشگاه‌های نسل سوم در جهان درباره عملکرد دانشگاه آزاد در حرکت به سمت دانشگاه‌‌های کارآفرین خاطر‌نشان کرد: دانشگاه‌های نسل اول مبتنی بر فعالیت‌های تعلیمی و دانشگاه‌های نسل دوم با ظهور تحقیقات پایه شکل گرفتند؛ اما دانشگاه‌های نسل سوم با ظهور تحقیقات کاربردی و نیاز‌محور شکل گرفتند که مبتنی بر کارآفرینی و حل مسائل جامعه هستند. در چنین دانشگاهی، دانشجویان باید همزمان مجموعه‌ای از دانش، مدیریت دانش و مدیریت کارآفرینی را فراگیرند تا بتوانند در زمینه صنعت شروع به فعالیت کنند.

کاوه پیشقدم در ادامه تاکید کرد: در رویکرد جدید دانشگاه آزاد با مدیریت دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی حرکت به سوی شرکت‌های دانش‌بنیان قوت یافته که این امر نشان‌دهنده پیشرفت این دانشگاه به سمت دانشگاه‌های نسل سوم بوده که مبتنی بر کارآفرینی و تولید ثروت است.

وی درباره تحولات مورد نیاز در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: درحال حاضر، یکی از مهم‌ترین تحولاتی که دانشگاه آزاد نیازمند توجه بیشتری به آن بوده، افزایش اختیارات رؤسای واحدها در سطح استان و کاهش بروکراسی اداری در پیشبرد سریع‌تر اهداف واحدهای دانشگاهی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس متذکر شد: نوع رشته‌ها و دروس باید تغییر کند و رشته‌هایی متناسب با نیازهای امروز جامعه که بازار اشتغال مناسبی دارد ارائه شود و رشته‌های عملی چون بورس، بازاریابی و تجارت الکترونیک که دانشجو هم‌زمان با تحصیل، مهارت‌آموزی عملی در این رشته را بیاموزد در واحدهای دانشگاهی کل کشور ارائه شود که بدون شک، تحقق این امور منجر به افزایش اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005474

وب گردی

وب گردی