استفاده از کارت‌خوان در مطب‎ پزشکان  الزامی شد

دادستان لنگرود گفت: در راستای حفظ حقوق عامه، سهولت پرداخت هزینه‎های درمانی، شفافیت درآمد و عدالت مالیاتی کارشناسان ضمن بازرسی از تمامی مطبها، داروخانه‌ها و مراکز درمانی شهرستان لنگرود در صورت عدم استفاده از دستگاه کارتخوان مراتب را با تنظیم صورتجلسه به دادستانی اعلام کنند.

به گزارش ایسکانیوز، میرحسینی دادستان عمومی انقلاب لنگرود از صدور دستور قضایی به رئیس شبکه بهداشت و درمان و نظام پزشکی مبنی بر الزامی شدن استفاده از دستگاه کارت خوان در مطب پزشکان در شهرستان لنگرود خبر داد.

وی ادامه داد: نظر به اینکه برخی از پزشکان جهت فرار از پرداخت مالیات روش‌های مختلفی از جمله قرار ندادن کارتخوان در مطب و ثبت نکردن کارتخوان به نام خود، اتخاذ می‌کنند، لذا با توجه به (بند‌ی تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸) تمامی مطب‌های پزشکان ملزم به استفاده از دستگاه کارت خوان هستند.

دادستان لنگرود افزود: از آنجایی که حفظ حقوق عمومی و تعقیب متهمین و اقامه دعوی لازم از جهت حیثیت عمومی بر عهده دادستان است، لذا مقرر است در راستای حفظ حقوق عامه، جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، سهولت پرداخت هزینه‎های درمانی، شفافیت درآمد پزشکان و اخذ مالیات متناسب با درآمد و عدالت مالیاتی و نیز اجرای قانون از دستگاه کارت خوان استفاده شود.

میرحسینی در پایان گفت: کارشناسان مربوطه ضمن بازرسی از تمامی مطب‌ها و داروخانه‌ها و مراکز درمانی شهرستان لنگرود در صورت عدم استفاده از دستگاه کارتخوان به لحاظ اینکه ادامه فعالیت آنان زمینه ارتکاب اعمال مجرمانه (فرار مالیاتی) رافراهم می‎کند جهت جلوگیری از ادامه فعالیت و تعقیب آنان مراتب با تنظیم صورتجلسه به این مرجع اعلام شود.

گفتنی است: (بند‌ی تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸) مقرر داشته است: کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مکلفند که در چارچوب آیین نامه تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶ از ابتدای سال جاری از پایانه‌های فروشگاهی (دستگاه‌های کارتخوان) در مطب و مراکز درمانی خود جهت دریافت وجه خدمات ارائه شده استفاده کنند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1005482

وب گردی

وب گردی