اعزام روزانه ۵۰ کاروان در قالب طرح ابرار به عتبات عالیات ازنیمه ماه رمضان

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: طرح ابرار و بسته های متنوع برای کاهش هزینه اعزام به عتبات در خدمات ارائه شد و مبادرت به راه اندازی بسته‌های مختلف سفر کردیم چرا که برخی از زائرین تمایل دارند مدت زمان بیشتری در عتبات بمانند و برخی کمتر اقامت داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی آقایی گفت: از نیمه دوم ماه رمضان روزانه ۵۰ کاروان در قالب طرح ابرار به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

وی افزود: این کاروان ها به صورت زمینی و در بسته‌های زیارتی ۷ شب و ۸ روز به عتبات عالیات مشرف می‌شوند و تمامی کاروان‌ها پوشش‌های بیمه‌ای، درمانی و امنیتی دارند.

آقایی در ادامه درباره تفاوت طرح ابرار و هزینه آن با سیار طرح ها گفت: در این طرح هزینه‌های سفر ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان کاسته خواهد شد. کاروان‌های ابرار زایران را به صورت زمینی اعزام می‌کنند و هزینه سفر در قالب کاروان‌های ابرار در استان‌های مختلف از یک میلون ۶۰۰ تا یک میلیون ۷۵۰ تومان متغییر است.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: این بسته با همین عنوان ابرار در سیستم قابل مشاهده است و از لحاظ خدمات دهی فرقی با سایر بسته‌ها ندارد. فقط مقدار کیفیت هتل در بسته ابرار در سطح پایین تری است و بقیه امکانات مشابه دیگر بسته‌ها است.

وی افزود: طرح ابرار و بسته های متنوع برای کاهش هزینه اعزام به عتبات در خدمات ارائه شد به این صورت که تنوع خدمات را ایجاد کردم و مبادرت به راه اندازی بسته‌های مختلف سفر کردیم چرا که برخی از زائرین تمایل دارند مدت زمان بیشتری در عتبات بمانند و برخی می‌خواهند کمتر اقامت داشته باشند.

آقایی در ادامه افزود: با توجه به این درخواست‌ها شرایطی را ایجاد کردیم که اگر زائر بخواهد فقط یک روز در عراق بماند یا یک ماه هم امکان پذیر است. زائرین با هر نوع سلیقه می‌توانند در این خدمات جدید بسته مد نظر خود را انتخاب کنند.

طرح «ابرار» به منظور تشرف اقشار محروم جامعه به عتبات عالیات در نظر گرفته شده است

وی در ادامه با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ مرکز آماده ثبت نام افراد برای اعزام به عتبات هستند اظهار کرد: حداکثر مدت اقامت می‌تواند یک ماه باشد. بسته‌های جدد ارائه شده به مردم از یک روز تا یک ماه پیش بینی شده و متناسب با علاقه زائران در سیستم فعال شده است خود افراد می‌توانند مدت میزان اقامت را در شهر‌های مختلف هم انتخاب کنند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که امکان جمع کردن این شرایط در یک کاروان امکان پذیر است یا خیر گفت: امکان فرام کردن این مزایا در یک کاروان هم فراهم شده است. به عنوان مثال در بسته ۷ شبه به این صورت برنامه ریزی شده که زائران ۳ شب در نجف، ۳ شب در کربلا، ۱ شب در کاظمین اقامت می‌کنند و برنامه زیارت سامرا و امامین عسگرین هم در این بسته تعبیه شده است. در بسته ۸ شبه ۲ شب اقامت در کاظمین در نظر گرفته شده است.

آقایی در ادامه درباره اقامت در سامرا که در بسته تعبیه نشده است گفت: اگر شرایط اقامت در سامرا هم فراهم شود یک روز به بسته ۷ روز اضافه می‌شود. به دلیل نبود امکانات رفاهی مناسب تاکنون اقامت در سامرا مهیا نشده، ولی در تلاشیم با هماهنگی ستاد بازسازی یک شب اقامت در سامرا برای زائرین در نظر گرفته شود.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج درباره اینکه آیا امکان استفاده از این بسته‌ها در کلیه استان‌ها امکان پذیر شده است یا خیر اضافه کرد: در سطح کشور این بسته‌ها فعال است. تلاش کردیم بیشتر استان‌های کم برخودار را از بسته ابرار برخوردار کنیم. نقطه ثقل فعالیت سازمان حج بر توسعه کاروان‌های ارزان قیمت است؛ و امیدواریم در اختیار همه استان‌ها قرار گیرد و همه مشتاقان از این توفیق برخوردار شوند.

آقایی افزود: هدفمان این است که در مباحث فرهنگی زائران از این سفر نهایت معرفت را کسب کنند.

وی در باره اقدامات در بحث ارزان سازی خدمات سفر گفت: کاهش هزینه‌های ارزی را به جد دنبال می‌کنیم ۳۰ درصد از هزینه‌های ارزی را در سال گذشته کاهش دادیم و تلاش می‌کنیم امسال نیز بیشتر کاهش دهیم.

مدیر کل عتبات سازمان حج در ادامه بیان کرد: در صددیم کالا‌های ایرانی را به عراق صادر کنیم و مورد مصرف زائران خودمان قرار گیرد. چرا که زائر فقط باید دغدغه زیارت را داشته باشد.

گفتنی است؛ طرح «ابرار» به منظور تشرف اقشار محروم جامعه به عتبات عالیات در نظر گرفته شده است.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1005483

وب گردی

وب گردی