اواخر سال گذشته میلادی برخی از شرکت های بزرگ تولید کننده گوشی های تلفن همراه از گوشی های تاشوی خود رونمایی کردند و قرار است در سال جاری میلادی آنها را روانه بازار کنند. در این گزارش شما را با مهمترین مدل های موجود آشنا می کنیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مجله آمریکایی «وایرد» در گزارشی به بررسی اصلی ترین گوشی های تلفن همراه تاشو سال 2019 پرداخته که انقلابی تکنولوژیک در عرصه گوشی های تلفن همراه هوشمند و به طور کلی عرصه فناوری محسوب می شود.

در گزارش این مجله می خوانیم: گوشی های تلفن همراه و تجهیزات دارای صفحه نمایش و قابلیت تاشدن که توسط شرکت های بزرگ آسیایی سامسونگ و هوآوی طراحی شده است آینده یک فناوری پیشرفته را ترسیم و نمایندگی می کند چرا که از توان لازم برای تغییر شکل و انجام کارهای مختلف برخوردار هستند.

پیش بینی می شود این گوشی ها از فناوری نسل پنجم ارتباطات نیز بهره مند باشند اما در سایه شکست سامسونگ در ارائه گوشی گلکسی فولد گوشی های رقیب از این نوع در عرصه گوشی های تلفن همراه ظهور کردند که شاید بتوان از هوآوی ایکس میت، موتورولا ریزر، شیائومی تاشو و رویال فلکس پای به عنوان مهمترین آنها نام برد.

شرکت سامسونگ گوی سبقت را در ارائه اولین گوشی هوشمند تاشو در سال 2019 از دیگر شرکت ها ربود اما سامسونگ گلکسی فولد تنها در حد تولید نمونه های آزمایشی باقی ماند و به دلیل انتقادات فراوان کارشناسان از آن به دلیل مشکلات مربوط به شکستگی صفحه نمایش و لولاهای میان دو طرف گوشی نتوانست به طور انبوه وارد بازار شود. بر اساس برنامه ریزی های این شرکت قرار بود گلکسی فولد در 26 آوریل با قیمت 1800 پوند وارد بازار آمریکا و در 3 می وارد بازار اروپا شود اما پس از این مشکلات سامسونگ توزیع این محصول را تا زمان نامشخصی به تاخیر انداخت.

پس از شکست گوشی گلکسی فولد سامسونگ شرکت هوآوی تصمیم گرفت گوشی تاشوی خود را روانه بازار کند، نام این گوشی هوآوی میت ایکس است که تابستان امسال وارد بازار می شود. شایعاتی وجود دارد که امکان دارد این گوشی در ژوئن آینده روانه بازار شود، اما تا کنون این شرکت هیچ اعلام رسمی در این مورد نداشته است.

لازم به ذکر است پیش بینی می شود قیمت این گوشی هوشمند نیز با کمی تفاوت همانند گلکسی فولد باشد اما نحوه تاشدن آن با نمونه سامسونگ مشابه متفاوت است. صفحه نمایش این گوشی از نوع «دیود نور افشان آلی ماتریس فعال» یا آمولد (AMOLED) است، بزرگی آن پس از باز شدن تقریباً با یک تلبت برابری می کند، صفحه نمایش آن به سمت خارج تاشده که این ویژگی دو صفحه نمایش کوچکتر را در پشت و جلوی گوشی فراهم کرده است، اندازه یکی از آنها 6.6 اینچ و دیگری 6.3 اینچ است و در قسمت پشتی گوشی نیز یک شکاف در کنار آن وجود دارد.

از سوی دیگر هوآوی تلاش می کند مشکلاتی را که شرکت رقیب با آن مواجه شده است را مرتفع نموده و ویژگی های دیگری به محصول خود اضافه کند مانند فناوری نسل پنجم ارتباطات، دوربین سه گانه و باتری با قابلیت شارژ سریع. در مقابل هوآوی تاکنون بر ضد آب و ضد گرد و غبار بودن گوشی خود تاکید کرده است.

شرکت موتورولا که توسط شرکت لنوو خریداری شده قصد دارد گوشی تاشو ریزر وی 4 را به زودی روانه بازار نماید. ویژگی این گوشی اندازه کوچک تر آن نسبت به بِرندهای رقیب است که حمل آن را آسان تر می نماید و به همین دلیل مدیر اجرایی شرکت لنوو اعلام کرد طراحی این گوشی بسیار خلاقانه است.

در ماه های اخیر چند طرح مفهومی از این گوشی در پایگاه های مختلف اینترنتی منتشر گردیده اما تاکنون هیچ تصویر یا ویدئوی رسمی از این گوشی منتشر نشده است. روزنامه وال استریت ژورنال مبلغ این گوشی را حدود 1500 دلار اعلام کرد که به این ترتیب ارزان تر از گوشی های سامسونگ و هوآوی خواهد بود.

همچنین شیائومی دیگر شرکت چینی است که از گوشی تاشوی هیجان انگیز خود رونمایی کرده است، لین بین مدیر این شرکت با انتشار یک ویدئو اولین نمونه آزمایشی این گوشی را به نمایش گذاشت، این گوشی دارای دو لبه تاشو در طرفین صفحه اصلی است، البته شرکت شیائومی تاکنون هیچ اسمی برای این گوشی انتخاب نکرده و از زمان رسمی ارائه آن به بازار خبر نداده است.

در ویدئوی منتشر شده این گوشی از دو جهت تا می شود، یعنی صفحه نمایش این گوشی سه بخش دارد که بخش میانی از دو بخش دیگر بزرگتر و ثابت بوده و دو بخش طرفین این گوشی که کوچکتر است در پشت بخش بزرگتر تا می شود. شرکت شیائومی تاکید کرده این نمونه اولیه بوده و هنوز نسخه نهایی آن تولید نشده است.

شرکت چینی رویال نیز گوشی تاشو فلکس پای را طراحی کرده است که احتمالاً بر گوشی های سامسونگ و هوآوی برتری پیدا کند، این گوشی در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی در ژانویه گذشته رونمایی شد و در آن از همان مکانیزم تاشو در گوشی هوآوی میت ایکس استفاده شده است.

این گوشی دارای یک صفحه نمایش بسیار بزرگ است که تقریباً هم اندازه یک تبلت است که از میانه صفحه تا شده تا کاربر به دو صفحه کوچک 4 اینچی دست یابد. میزان وضوح صفحه نمایش فلکس پای 1920×1440 بوده و داری دوربین دوگانه با دقت 16 و 20 مگاپیکسل است و از فناوری حسگر اثر انگشت در کناره گوشی بهره می برد.

فلکس پای با تمام این ویژگی های قابل توجه ذکر شده اما دارای برخی نواقص است مانند نامناسب بودن حجم آن برای قرار دادن در جیب و غیر مسطح بودن آن پس از تا شدن اما این گوشی آغازی قابل توجه برای آرزوهای شرکت رویال در عرصه گوشی های تلفن همراه هوشمند تاشو محسوب می شود که قیمت آن تنها 1000 پوند است.

پیش بینی می شود گوشی های تاشوی شرکت های ال جی و زد تی ای نیز وارد بازار شود و این در حالی است که شرکت اپل قصد دارد در سال 2020 به جمع شرکت های تولید کننده این نوع از گوشی ها ملحق شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005492

وب گردی

وب گردی