تبدیل پایان‌نامه‌های دانشجویی به محصولات دانش‌بنیان

ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های فناورانه که منجر به ایجاد کسب و کار در حوزه وظایف توسعه فناوری این ستاد می‌شود حمایت می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور دستیابی و ارتقاء بهره‌وری از آب و خاک، حل بحران‌های زیست محیطی کشور و ایجاد اشتغال مناسب در راستای معیشت پایدار جامعه، از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های فناورانه که منجر به ایجاد کسب و کار در حوزه وظایف توسعه فناوری در این ستاد می‌شود حمایت می‌کند.

به این منظور فراخوان اول در بهمن ماه سال گذشته بر روی وبگاه وزارت علوم قرارگرفت که پس از ثبت نام بیش از یکصد مورد عنوان رساله و پایان‌نامه و برگزاری جلسات داوری، تعدادی از پایان نامه‌ها که حائز شرایط مورد نظر ستاد بودند مشخص و در اسفند ماه سال گذشته از طریق وبگاه وزارت علوم اطلاع رسانی شد.

پس از آن در اردیبهشت ماه جاری جلسه‌ای در محل معاونت علمی با حضور اعضای ستاد توسعه فناوری‌های آب،خشکسالی،فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اساتید راهنما و دانشجویان پایان نامه‌های منتخب برگزار و مبلغ حمایتی و انتظارات ستاد از آنها تعیین شد.

این ستاد امیدوار است با اجرای این طرح حمایت از دستاورد پایان‌نامه/رساله‌های حمایت شده منجر به تولید محصول و خودکفایی کشور شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005543

وب گردی

وب گردی