ساماندهی وضعیت معیشتی و پرداخت کارکنان وزارت ارتباطات

مدیرکل امور اداری و پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بازنگری و ساماندهی پرداخت مالی کارکنان و وضعیت نیروی انسانی وزارت جزء اولویت‌ها و برنامه‌ریزی کاری در سال 98 است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مجید خباز بابیان این مطلب، گفت: در راستای ارتقای پرداخت رفاهیات و مزایای کارکنان، این اداره کل طرح‌هایی را در سال جدید در زمینه بازنگری در فرآیند پرداخت اضافه‌کاری، بازنگری در فرآیند پرداخت مبتنی بر عملکرد و پرداخت کمک‌هزینه رفاهی در دست تهیه دارد که در صورت تصویب در سال جاری با جدیت اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه والای بازنشستگان افزود: ارتقای سطح معیشت بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و همچنین اقدامات تکمیلی جهت کارکنانی که در شرف بازنشستگی هستند جزء اولویت‌های ما بوده و در سال پیش رو برنامه‌هایی را با این هدف از طریق اداره کارگزینی و رفاه دنبال و به‌زودی اجرایی خواهیم کرد.

خباز تصریح کرد: جهت بهبود فرایندهای جاری وزارتخانه، این اداره کل در نظر دارد در سال جدید نسبت به بازنگری در فرآیندهای مربوط به جذب نیروهای جدید بر اساس نیازمندی‌ها و به‌کارگیری نیروی موجود در ستاد و استان‌ها اقدام کند و قطعاً این امر نیازمند همکاری دیگر واحدها و همچنین بازنگری در ضوابط و تدوین و اصلاح دستورالعمل‌های جاری است.

وی با اشاره به وظایف این اداره کل افزود: این یک امر طبیعی است که کارکنان در کنار امور جاری‌شان نیازمند خدمات رفاهی و پزشکی مناسب باشند و ما امیدواریم با تدوین و اجرای برنامه‌هایی جهت ارتقای کیفی و کمی امور رفاهی و ورزشی کارکنان ازجمله اصلاح فرایند توزیع خدمات رفاهی، اعطای تسهیلات مالی و اعتباری، رشد و گسترش ورزش همگانی و افزایش درصد بهره‌گیری کارکنان از خدمات موسسه فرهنگی، ورزشی پیام بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم و به‌موازات آن نیز برنامه‌هایی را برای ارتقای کیفی و کمی امور بهداشت و سلامت کارکنان با همکاری دیگر دستگاه‌ها در سال جاری اجرایی کنیم.

مدیرکل امور اداری و پشتیبانی وزارت خاطرنشان کرد: جهت رفاه بیشتر کارکنان، ساماندهی فضای اداری و مناسب‌سازی آن به‌ویژه بهسازی امکانات برای استفاده بهتر جانبازان و ایثارگران عزیز از دیگر برنامه‌های این مدیریت در سال جدید است.

وی افزود: همواره در تکالیف ابلاغی به وزارت و دستگاه‌ها موضوع مدیریت سبز و کاهش مصرف جزء موارد با اهمیت لحاظ شده و در این راستا نیز این اداره کل برنامه‌هایی را باهدف هوشمند سازی و کاهش مصرف انرژی ساختمان‌ها، مدیریت بهینه بازیافت، تولید و استفاده از انرژی پاک و همچنین کاهش مصرف مواد مصرفی مانند کاغذ و... تهیه و در دستور کار خود دارد.

خباز در پایان افزود: در هر حوزه کاری بی‌شک بهره‌گیری از تکنولوژی روز می‌تواند باعث تسهیل امور و ارتقای کیفی کارها شود و بر اساس این باور، ما نیز موضوع ایجاد بانک اطلاعاتی و سامانه یکپارچه اداری و پشتیبانی را به‌عنوان چشم‌انداز خود پیگیر و بر اساس نیازسنجی که صورت گرفته تهیه طرح پیشنهادی و RFP مربوطه به‌زودی نهایی و متعاقباً با شناسایی پیمانکاری توانمند امیدواریم سامانه مذکور در سال جاری در وزارت پیاده‌سازی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005568

وب گردی

وب گردی