طرح سطح‌بندی در دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای اجرا می‌شود

رئیس دانشگاه فنی‌و‌‌حرفه‌ای از اجرای طرح سطح‌بندی در دانشگاه فنی‌و‌حر‌فه‌ای خبر داد.

ابراهیم صالحی عمران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به علت قرار نگرفتن دانشگاه فنی‌‌و‌حرفه‌ای در رتبه‌بندی‌های جهانی اظهار کرد: ساز‌و‌کار متفاوت دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای را می‌توان علت قرار نگرفتن نام این دانشگاه در رنکینگ‌های جهانی در نظر گرفت.

وی ادامه داد: طبیعتا شاخص‌های جمعیتی دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای مانند استاد و دانشجو با شاخص‌‌های یک دانشگاه نظری متفاوت است و نمی توانند در کنار شاخص‌های دانشگاه‌های نظری کشور قرار گیرند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ‌ای از اجرای طرح سطح بندی در دانشگاه فنی و حر‌فه‌ای خبر داد و گفت: این مدل به معنای ایجاد رتبه‌بندی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای نیست بلکه ما طرح سطح‌بندی را در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های خود پیگیری می‌کنیم.

وی بیان کرد: در طرح سطح‌بندی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، دانشکده‌ها از لحاظ برخورداری امکانات و فضاهای آموزشی دانشکده‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا نواقص کار مشخص شود. پس از شناسایی این نواقص، برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع آن نیز صورت می‌گیرد.

صالحی عمران با اشاره به آخرین وضعیت طرح سطح‌بندی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: در حال حاضر دفتر نظارت ارزیابی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حال بررسی و تعیین شاخص‌های این سطح‌بندی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005570

وب گردی

وب گردی