بیش از ۷۲۰۰ روستا به پهن باند شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند

با توجه به شعار «رونق تولید و گسترش خدمات دیجیتال» و به مناسبت روز جهانی ارتباطات ۷۲۰۰ روستا به پهن باند شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شعار وزارت ارتباطات برای روز جهانی ارتباطات امسال «رونق تولید و گسترش خدمات دیجیتال» است.

با توجه به اینکه اینترنت پرسرعت می تواند زمینه دسترسی بدون تبعیض خدمات پایه ای ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای افراد فراهم کند بنابراین بیش از ۷۲۰۰ روستا برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه به پهن باند شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند. تجهیز این روستاها منجر به توسعه کسب و کارهای اینترنتی می شود.

بنابراین باید زیرساختهای مورد نیاز برای توسعه و ترویج ICT و دسترسی بدون تبعیض مردم به خدمات پایه ای ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شود.

تا پایان برنامه ششم توسعه 80 درصد روستاها به پهن باند شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

در حال حاضر 80درصد جمعیت روستایی کشور به سرویس کامل ارتباطی مجهز شده اند بنابراین می توانند با کمک گوشی های تلفن همراه به خدمات بانکی، آموزشی و سایر خدمات بر بستر وب دسترسی داشته باشند.

بر اساس این گزارش از طرح توسعه اینترنت پرسرعت روستایی روز یکشنبه 29 اردیبهشت با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005572

وب گردی

وب گردی