بازدید از موزه های طهران قدیم در بافت ناصری رایگان است

به مناسبت 28 اردیبهشت و روز جهانی موزه ها، بازدید از موزه های بخش مرکزی پایتخت در محدوده منطقه 11 که در بافت تاریخی طهران قدیم در محدوده حصار ناصری واقع شده اند ؛ برای عموم آزاد و رایگان است.

به گزارش ایسکانیوز، علی اسماعیل زاده مدیر روابط عمومی این منطقه با بیان این که بخشی از این منطقه در محدوده حصار ناصری و طهران قدیم قرار گرفته ؛ ابنیه ارزشمند تاریخی با معماری فاخر ایرانی که تبدیل به موزه شده اند ؛ پذیرای علاقمندان برای بازدید از آثار جمع آوری شده در آن ها هستند.

وی افزود: موزه ثبت احوال در خیابان امام خمینی نرسیده به خیابان شیخ هادی قرار دارد و حدود یکصد سال از بنای آن می گذرد. نشانه ها و یادگارهایی از بزرگانمان در سازمان ثبت احوال کشور با نام “گنجینه سازمان ثبت احوال ایران” نگه داری می شوند و عموم مردم برای بازدید از آن می توانند به موزه ثبت احوال کشور مراجعه کنند و علاوه بر آن از معماری دوران قاجار این بنای ارزشمند و محوطه آن بازدید نمایند.این موزه همه روزه به غیر از تعطیلات در ساعات ادارای به صورت رایگان برای بازدید عموم آزاد است.

اسماعیل زاده همچنین در خصوص خانه و موزه مقدم گفت: این موزه از بناهای ساخته شده در دوران قاجار است که در خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱ قرار دارد و از نظر معماری، تاریخچه و همچنین آثار و اشیایی که در آن نگهداری می‌شود دارای ارزش بسیار بالایی است.

وی ادامه داد: به موزه ملی قرآن کریم در تقاطع خیابان امام خمینی (ره) با خیابان ولی عصر (عج(این مجموعه قرآن‌های دستنویس خطی از قرن چهار تا اواخر قاجار، ظروف و اشیای قیمیتی، تابلوهای معاصر و غیره را در معرض نمایش دارد. همچنین در طبقه منفی یک و دو این موزه، نسخ خطی و ادعیه و آثاری که در فهرست آثار ملی ثبت ملی به ثبت رسیده‌اند، نگهداری می‌شود و در طبقه منفی سه نیز تابلوهای هنری قرآنی به نمایش گذاشته شده است.

اسماعیل زاده در خصوص عمارت تیمور تاش (موزه جنگ ) نیز با اشاره به این که در این موزه قدیمی ترین ابزار و ادوات جنگی نگهداری می شود گفت: عمارت تیمور تاش در میدان حر ، خیابان جنگ با بیش از 160 سال قدمت در روزهای دوشنبه از ساعت 14تا 18 و در روزهای جمعه از 9 صبح تا 18 آماده بازدید علاقمندان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005586

وب گردی

وب گردی