رئیس جمهور باید بداند تعطیلی شورا خلاف عرف و مصلحت کشور است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتقاد از تصمیمات رئیس جمهور مبنی بر لغو پیاپی جلسات این شورا پرداخت و مسیر در پیش گرفته را غلط توصیف کرد.

مهدی گلشنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره لغو پیاپی جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: آقای رئیس جمهور باید به لغو جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی، پاسخ دهد. اگر به شورا اعتقاد داشتند، این اتفاق رخ نمی‌داد. وی لزومی نمی‌بیند به این پرسش، جوابی بدهد. رئیس جمهور باید بداند تعطیلی شورا خلاف عرف و مصلحت کشور است و راه غلطی را در پیش گرفته ولی نمی‌دانم چطور باید وی را متوجه کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اعتراض عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق سازمان صدا و سیما و دیگر عضو این شورا به بی‌توجهی رئیس جمهور گفت: به نظر من هم روند درستی طی نمی‌شود. بحث اختلاف سلیقه مطرح نیست. رؤسای جمهور پیشین هم با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، اختلاف سلیقه داشتند اما به عنوان رئیس شورا، نظر شورا را اجرایی می‌کردند.

گلشنی با انتقاد از رفتار رئیس جمهور گفت: اختلاف سلیقه همیشه وجود دارد ولی این موضوع، مجوز بی‌حرمتی به شورا نیست. شورای عالی انقلاب فرهنگی، محلی برای تضارب آراست ولی انگار تا زمانی مورد پسند است که انتقادی بیان نشود.

گفتنی است؛ عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم افطاری شب گذشته (جمعه 27 اردیبهشت‌ماه 98) انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان ایتالیا به انتقاد صریح از ریاست جمهوری در لغو جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخت و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید حداقل یک هفته در میان، جلسه تشکیل دهد چون بزرگ‌ترین نهاد سیاست‌گذاری فرهنگی کشور است ولی متأسفانه در این دولت بی‌صاحب است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005594

وب گردی

وب گردی