آغاز ثبت نام ارز دانشجویی از امروز/ دانشجویان باید ارز آزاد خریداری کنند

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ثبت‌نام ارز دانشجویی یا ارز شناور از امروز 29 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود. نرخ ارز برای دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور در شش ماهه اول 98 دقیقاً مشابه نرخ ارز در شش ماهه دوم سال 97 است.

مجتبی صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص ارز دانشجویی سال 98 گفت: ثبت نام ارز دانشجویی یا ارز شناور از امروز 29 اردیبهشت آغاز می‌شود به طوری که نرخ ارز برای دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور در شش ماهه اول 98 دقیقاً مشابه نرخ ارز در شش ماهه دوم سال 97 است.

وی ادامه داد: در واقع ارز دانشجویی در سال 98 همانند شش ماهه دوم سال 97 به صورت آزاد محاسبه خواهد شد، متقاضیان ارز دانشجویی باید ویزای دانشجویی داشته و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنند. همچنین ارز دانشجویی در دوره کارشناسی نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که تحصیل خود را قبل از اردیبهشت سال 97 شروع کرده‌ باشند.

صدیقی اضافه کرد: توصیه ما این است که فقط دانشجویان واقعی برای دریافت ارز ثبت‌نام کنند؛ چرا که سازمان امور دانشجویان، متقاضیان را تأیید و برای دریافت ارز به بانک عامل تجارت و سامان معرفی می‌کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: سهمیه برای اعزام دانشجویان دوره دکتری به فرصت مطالعاتی خارج از کشور برای شش ماهه اول سال 98 به دانشگاه‌ها اعلام شده و دانشگاه‌ها براساس اولویت‌های خود دانشجویان را به منظور دریافت ارز مورد نیاز به سازمان امور دانشجویان معرفی می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005648

وب گردی

وب گردی